۴۳ درصد از مردم اصفهان کارت ملی هوشمند ندارند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

۴۳ درصد از مردم اصفهان کارت ملی هوشمند ندارند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ۴۳ درصد از مردم استان اصفهان هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

ارک خبربه نقل ازایمنا:حسین غفرانی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استقبال مردم استان اصفهان برای دریافت کارت ملی هوشمند در دی ماه امسال با مراجعه ۱۶۰ هزار نفر، بهتر از دیگر  ماه‌های سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه سقف تعهد استان اصفهان بیشتر از این ظرفیت بوده است، افزود: کارت ملی قدیم تا پایان سال از اعتبار ساقط می‌شود و این در حالی است که هنوز نتوانسته‌ایمبه تعهدات‌مان در میزان صدور کارت ملی هوشمند عمل کنیم.

غفرانی با بیان اینکه تعهد استان در سال ۹۶ صدور یک میلیون و ۳۵۰ هزار فقره کارت ملی هوشمند است، تصریح کرد:  این در حالی است که تاکنون تنها ۸۵۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه کل جمعیت هدف استان برای صدور کارت ملی هوشمند چهار میلیون نفر است، اظهار کرد: امسال تنها ۵۷ درصد از سهم تعهد این اداره کل در صدور کارت ملی هوشمند انجام شده و نسبت به جمعیت کل طرح، دو میلیون و صد هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌ و هنوز  ۴۳ درصد مردم اصفهان کارت هوشمند ندارند.

وی با تاکید بر اینکه صدور کارت در هر روز نسبت به مراجعه مردم متفاوت است، یادآور شد: تعداد مراجعات مردم تعیین کننده آمار روزانه صدور کارت ملی است.

غفرانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرآیند درخواست کارت ملی هوشمند تا صدور آن از ۲۰ روز تا یک ماه به طول می‌انجامد، افزود: در سال آینده روند صدور کارت ملی هوشمند ادامه دارد اما کارت‌های ملی قدیم از سال آینده اعتباری ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در خصوص اعلام خبر انجام معاملات ملکی تنها با استفاده از کارت ملی هوشمند از دهه فجر امسال اضافه کرد: : موضوع انجام معاملات ملکی با کارت ملی هوشمند از دهه فجر هنوز به ثبت احوال استان اعلام نشده و در صورت ابلاغ این دستورالعمل موظف به اجرای آن خواهیم بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا