فروش آب در آفریقای جنوبی اینترنتی شد

ارک خبر- پیش بینی ها حاکیست تا ۱۲ آوریل یعنی کمتر از سه ماه دیگر ذخایر آب شرب در کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی به اتمام می رسد و لذا فروش اینترنتی آب به کسب و کاری پررونق در این شهر مبدل شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، کیپ تاون دومین شهر بزرگ قاره آفریقا است که همه ساله میلیون ها جهانگرد به آن سفر می کنند. اما روزهای دسترسی به آب شرب رایگان در این شهر به علت خشکسالی بی سابقه به پایان رسیده است.

با توجه به اتمام سریع منابع آب شرب موجود، بسیاری از شرکت های اینترنتی به فروش آب روی آورده اند و برخی شهروندان نیز با پرداخت پول درصدد خرید آب هستند که از طریق تانکر تحویل داده می شود.

در یکی از آگهی های این شرکت های اینترنتی آمده است: آب یک منبع طبیعی خدادادی است و ما با واقعیت کاهش آب ذخیره شده در سدها و خطر عدم دسترسی به آب پاکیزه مواجه هستیم. لذا تصمیم گرفته ایم تا کلیددار شما باشیم و تمامی نیازهایتان را در این زمینه تامین کنیم.

آفریقای جنوبی در یک سال اخیر با خشکسالی شدیدی مواجه بوده که در یک قرن اخیر بی سابقه توصیف شده است. همین امر منجر به نصب تجهیزات مدیریت آب در کیپ تاون شده تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. علاوه بر این، استفاده از آب بازیافت شده در این شهر افزایش یافته و خانوارهای پرمصرف نیز جریمه می شوند.

مدتی است که گشت های شهری با حضور در شهر کیپ تاون میزان مصرف آب توسط شهروندان را کنترل می کنند و این رقم نباید از ۶۰۰۰ لیتر برای هر خانوار در ماه فراتر رود. در غیر این صورت هزینه قبض آب خانوارهای متخلف سه برابر می شود.

شرکت های اینترنتی هم اکنون هر ۱۰۰۰ لیتر آب را به قیمت ۷۵ دلار به فروش می رسانند و ممکن است این رقم با تشدید خشکسالی افزایش یابد.

دکمه بازگشت به بالا