فضای مجازی ابزار اصلی سوداگران مواد مخدر‎

ارک خبر- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به سوق یافتن جنگ نرم دشمنان به اعتیاد گفت: سوداگران مواد مخدر‎ برای به دام انداختن فرزندان ما بیشترین بهره را از فضای مجازی می برند.
فضای مجازی ابزار اصلی سوداگران مواد مخدر‎
به گزارش ایرنا، محمدعلی نصرتی روز پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه مواد مخدر ورزقان خاطرنشان کرد: در سال 86 رهبر معظم انقلاب موضوع جنگ نرم و تهدید فرهنگی از سوی دشمن را مطرح و خطرات این جنگ را گوشزد کردند.
وی با اشاره به اینکه رخنه، شبیخون و تهدیدات فرهنگی مختلف از سوی دشمنان برنامه‌ریزی شده بود گفت: نخبگان با وجود هشدار رهبری به حساسیت موضوع پی نبرده و نتوانستند در این راستا راهکارها و برنامه‌های پیشگیرانه ارائه دهند.
وی با بیان اینکه خانواده و جوانان مرجع اصلی هدف جنگ نرم هستند، اظهارکرد: خانواده به عنوان بنیان اصلی جامعه، هدف مشترک این تهاجم بوده و جوانان همواره بیشترین آسیب را دیده اند.
نصرتی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی کمتر توانستند برنامه‌های کاربردی در مقابله با این هجوم گسترده تهیه کنند، گفت: وجود اعتیاد در جامعه کارگری نشان از شرایط نامناسب معیشت آنها دارد .
وی درباره فعالیت کارگران معتاد در کارگاه‌های صنعتی در استان، گفت: نمی‌توان کارگران را دربحث اعتیاد جدای از اقشار دیگر جامعه در نظر گرفت .
وی افزود: آمار آسیب های اجتماعی در استان نگران کننده است و برخی آمارها از افزایش اعتیاد دانشجویان خبر می دهد.
وی دلایل گرایش دانشجویان به مواد مخدر را حس کنجکاوی، وجود باورهای غلط، لذت جویی، زندگی در خانه های مجردی و خوابگاه های دانشجویی و همچنین تایید گروه همسالان اعلام کرد.
نصرتی خاطرنشان کرد: گرچه مصرف برخی از مواد مخدر و روان گردان ها ممکن است تاثیر موقتی برای لاغر شدن، افزایش بیداری در شب و بالا بردن تمرکز داشته باشد اما مصرف این مواد در طولانی مدت، باعث ایجاد اختلالات روانی، مشکلات جسمی، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات جنسی در افراد می شود.
وی ادامه داد : کنترل جرم و جنایت در حوزه مواد مخدر در کنار برخوردهای شدید قضایی و انتظامی نیازمند تقویت مسایل فرهنگی است.
نصرتی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه مسایل فرهنگی نقص هایی داریم گفت: مشکلات اقتصادی مانند بیکاری هم باعث تشدید مصرف مواد مخدر بویژه در میان جوانان شده است.
وی توجه به اشتغال جوانان را ضرورت دانست و گفت: رها کردن معتادان پس از ترک سبب شده تا آنها دوباره به مواد مخدر روی آورند.
وی با اشاره به اینکه هزینه اشتغال‌زایی از هزینه مبارزه با اعتیاد کمتر است، گفت: به طور قطع هر اقدامی در این زمینه موجب کاهش هزینه‌های بهبود معتادان و خسارت‌های وابسته به آنها می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با قدردانی از تشکیلات قضایی، پلیس و اداره اطلاعات بر اهتمام جدی برای مقابله با سوداگران مرگ اعم از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید کرد و از مسئولین شهرستان ورزقان خواست که از فعالیت مرکز اقامتی میان مدت که یکسال است فعالیت خود را شروع کرده حمایت کنند.
یحیوی فرماندار ورزقان هم با اشاره به اقدامات انجام یافته امسال درمبارزه بامواد مخدر در شهرستان؛ گفت: امسال در بیش از 90 روستای شهرستان کلاس های آموزشی آسیب شناسی برگزارشده است که در کاهش جرایم بسیار موثر بوده است .
وی افزود: با توجه به اینکه 80درصد جمعیت 53هزارنفری شهرستان در روستاها ساکن هستند توجه به توسعه برنامه های فرهنگی در روستاها از برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان است .
شهرستان ورزقان با 53هزارنفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قراردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا