تراکتورسازی تبریز از ظرفیت نوسازی ۳۰۰ هزار تراکتور برای افزایش تولید استفاده کند

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز فرصت تاریخی برای تراکتورسازی است که تولید خوبی در ایران و سایر کشورها دارد و باید از ظرفیت نوسازی ۳۰۰ هزار تراکتور ایران برای افزایش تولید و اشتغال استفاده کند.به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مجید خدابخش ظهر امروز در مراسم آغاز مجدد تولید کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتور پس از واگذاری به شرکت مادر تخصصی تراکتورسازی تبریز، با ابراز خرسندی از بازگشت شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی به خانواده بزرگ تراکتورسازی اظهار داشت: از دادستان و رئیس کل دادگستری تشکر می‌کنم که در این فرآیند به آیه مبارکه “تعاونوا علی آلبر و التقوی” عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه زمانی در دنیا گفتند هر چقدر کارخانه بزرگ باشد این مطلوب است تا از هر لحاظ خودکفا باشد افزود: زمانی هم گفتند اینها را باید جدا کنیم و هر بخش را به شرکت جدید تبدیل کنیم که در تهران ایران خودرو و سایپا و در تبریز تراکتورسازی را تکه تکه کردند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مجموعه‌های مهمی از جمله ریخته‌گری، آهنگری، ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی و غیره در این فرآیند به بخش خصوصی واگذار شد عنوان کرد: خریدار این شرکت یکی از معروف‌ترین افراد و شرکت‌های بازار بورس است که یک درصد بورس ایران به این خانواده وابسته است.

وی با بیان اینکه محصولات بیل و لودر و غیره این شرکت بازار داشت ولی این واگذاری با عدم مدیریت ناموفق بود اضافه کرد: دادگستری و مسئولان استان برای برطرف کردن مشکلات این واحد و بازگشت به تولید کار بسیار بزرگی را در زمان کمی انجام دادند.

خدابخش ادامه داد: معمولاً کارگران را با کوچکترین مشکل به بیمه بیکاری حواله کرده و بعضاً 3 تا 4 سال تصدیق بدهکاران و طلبکاران زمان می‌برد خاطرنشان کرد: این موضوع در استان در کمترین زمان به سرانجام رسید تا تولید و اشتغال بیش از این صدمه نبیند.

وی با اشاره به اینکه ابراهیمی به عنوان مدیرعامل شرکت مادر تراکتورسازی مشکلات این شرکت را به جان خرید افزود: تراکتورسازی از کارخانجات مهم ماست و ابراهیمی از مدیران توانمندی است که توانست در دوران رکود این شرکت را از بحران خارج کرده و مدیریت کند.

استاندار آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه زمانی خود مدیرعامل یکی از شرکت‌های تراکتورسازی بود و قبلاً 10 هزار شاغل داشت تصریح کرد: غیر از این اشتغال، برای قطعه‌سازان خارج از مجموعه هم اشتغال بسیار بالایی داشت.

وی با تاکید بر اینکه امروز فرصت تاریخی برای تراکتورسازی است که تولید خوبی در ایران و سایر کشورها دارد ابراز داشت: در ایران 300 هزار تراکتور فرسوده داریم که باید عین خودروهای فرسوده جایگزین کنیم که باید دست به دست هم بدهیم و این جایگزینی را به سرانجام برسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ناوگان تراکتور را مانند ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی کنیم برای تراکتورسازی بیش از 10 تا 15 سال کار و تولید ایجاد می‌شود تصریح کرد: باید این موضوع را به سرعت به سرانجام برسانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا