درخشش سنگین وزن های ایران/پورشیب و گنج زاده در فینال

ارک خبر-«ذبیح اله پورشیب» و «سجاد گنج زاده» دو کاراته کای سنگین وزن و نامدار ایران به فینال لیگ جهانی پاریس راه یافتند.
درخشش سنگین وزن های ایران/پورشیب و گنج زاده در فینال
به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته از روز (جمعه) با حضور 756 کاراته کا از 81 کشور به میزبانی شهر «پاریس» پایتخت فرانسه آغاز شد.
تیم ایران در هر دوبخش کاتا و کومیته مردان و زنان در این رویداد که دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی به منظور کسب سهمیه المپیک است، حضور دارد.
امروز (شنبه) نمایندگان ایران در کاتای انفرادی مردان و همچنین دو وزن کومیته مردان و سه وزن کومیته زنان به مصاف حریفان رفتند.
در وزن منهای 84 کیلوگرم مردان «ذبیح االه پورشیب» کاپیتان تیم ایران در گام نخست حریفی از کشور میزبان را مغلوب کرد و سپس «چون وون» از چین تایپه را از پیش روی برداشت.
وی سپس «ایوان وسیچ» از کرواسی را چهار بر صفر مغلوب کرد و در ادامه نماینده ترکیه را شکست داد و به نیمه نهایی رسید تا با «آراگا» کاپیتان نامدار تیم ملی ژاپن مصاف دهد.
کاراته کای باتجربه ایران در پنجمین مبارزه برابر رقیب دیرینه خود در مبارزه ای نزدیک به برتری دست یافت تا جواز حضور در فینال را کسب کند.
پورشیب روز یکشنبه برای کسب مدال طلا با «احمد مراسی» دارنده مدال طلای امیدهای جهان پیکار می کند.
در وزن به اضافه 84 کیلوکرم مردان «سجاد گنج زاده» قهرمان جهان با پیروزی بر نمایندگان چین تایپه و آفریقای جنوبی استارت زد.
وی سپس «اسلابودان بتویچ» از صربستان را چهار بر یک مغلوب کرد و در یک چهارم نیز موفق شد «صالح اباذری» نماینده جوان ایران را شکست داده و به نیمه نهایی قدم بگذارد.
گنج زاده در نیمه نهایی با حساب «ایوان کلپیچ» از بوسنی را با شکست از تاتامی بدرقه کرد تا جواز حضور در فینال را کسب کند.
وی برای کسب مدال طلا فردا با «مهدی فلالی» قهرمان امیدهای اروپا از فرانسه روبه رو می شود.
روز گذشته نیز با نتایج به دست آمده، کاتای تیمی مردان، امیر مهدی زاده، هامون درفشی پور، سعید احمدی، بهمن عسگری، ابراهیم حسن بیگی و طراوت خاکسار به دیدار رده بندی رسیدن تا فردا (یکشنبه) برای کسب مدال برنز روی تاتامی بروند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا