نوجوان تبریزی، برگزیده کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

ارک خبر- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: با اعلام اسامی برگزیدگان بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی عسل اعظمی عضو نوجوان مجتمع کانون تبریز با قصه ترکی «صبیرداشی» ( سنگ صبور) در میان برگزیدگان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در آیین پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان و تقدیرشدگان این رویداد فرهنگی جوایز خود را دریافت کردند و عسل اعظمی عضو نوجوان مجتمع کانون تبریز با قصه ترکی «صبیرداشی» ( سنگ صبور) نفر سوم در بخش نوجوان شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: 3773 نوجوان در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کرده‌بودند که پس از برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی در مرحله‌ کتابخانه‌ای، استانی و منطقه‌ای ۱۰ نوجوان به مرحله بین‌المللی این رقابت‌ها در بخش نوجوان راه یافتند. این ۱۰ نوجوان علاوه بر رقابت در مرحله‌بین‌المللی می‌توانند به عنوان همیاران کانون در مراکز فرهنگی هنری در کنار مربیان به دیگر اعضا کمک کنند و دو سال نیز از خدمات کانون زبان رایگان استفاده کنند.

یوسف زاده گفت: عسل اعظمی، نوجوان 16 ساله‌ای است که در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، داستان «سنگ صبور» را به زبان آذری نقل کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی همچنین از انتخاب سولماز صادق‌زاده به عنوان یکی از پنج برگزیده کشوری جشنواره قصه‌گویی رضوی خبر داد.

وی گفت: این قصه‌گویان، از بین ۲۵۵ قصه‌گوی قصه‌های رضوی و پس از موفقیت در مراحل استانی و منطقه‌ای، در مرحله‌ نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به رقابت پرداختند که با انتخاب داوران این جشنواره، خانم سولماز صادق‌زاده مربی فرهنگی کانون تبریز به همراه ۴ قصه‌گوی دیگر برگزیده کشوری شدند.

وی افزود: از این پنج قصه‌گوی برتر کشور طی مراسمی با حضور اعضای کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تقدیر شد.

سولماز صادق زاده از مربیان فرهنگی مرکز شماره 3 کانون پرورش تبریز می باشد.

دکمه بازگشت به بالا