آخرین وضعیت بیمه زنان سرپرست خانوار/۷۱درصد سرپرستی زنان به دلیل فوت همسر

ارک خبر- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از حدود ۲ میلیون و 600 هزار خانواده زن سرپرستی که داریم، ۲۰۸ هزار نفر از این زنان، خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.
انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 600 هزار خانواده زن سرپرست داریم که 5.5 درصد از این تعداد که حدود 137 هزار و 500 نفر می شود را دختران مجرد تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: حدود 71 درصد از این زنان به دلیل فوت همسر، حدود 10 درصد به دلیل طلاق و حدود 11 درصد نیز به دلیل داشتن شوهر از کارافتاده و دارای معلولیت، سرپرستی خانواده خود را به عهده گرفته اند.

محسنی در مورد بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: این تعداد از زنان که تحت پوشش بهزیستی هستند، مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

وی با ارائه آماری از تعداد زنانی که تاکنون بیمه شده اند تصریح کرد: 208 هزار نفر از زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور هستند، از بیمه تامین اجتماعی نیز بهره‌مند بوده و اکنون خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این حمایت در راستای اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه ها است و شامل زنانی می شود که تحت پوشش بهزیستی بوده و مسئولیت تامین معاش و نیازهای خانواده را عهده دار هستند.

وی یکی از راهکارهای ایجاد رفاه نسبی برای زنان سرپرست خانوار را اجرایی کردن قانون بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه با مشکلات مالی و معیشتی زنان سرپرست خانوار توان پرداخت هزینه بیمه را ندارند بهزیستی با تامین بودجه آن،حق بیمه زنان سرپرست خانوار را پرداخت می کند.

محسنی هدف از اجرای این برنامه را تحکیم بنیان خانواده، حمایت مالی از زنان در سن سالخوردگی و از کارافتادگی ،حفظ جایگاه منزلت زن در جامعه و جلوگیری از افزایش روزافزون مستمری بگیران دانست.

وی گفت: این طرح پرداخت بیمه تامین اجتماعی فقط شامل زنان سرپرست خانوار بین 18 تا 60 سال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا