نظام اداری کشور عاملی بازدارنده در مسیر حضور بخش غیردولتی است

ارک خبر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روال متعارف نظام اداری کشور برای حضور بخش غیردولتی بشدت بازدارنده است.
به گزارش خبرنگار مهر، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان عجب‌شیر اظهار کرد: هیچ اقتصاد توسعه یافته‌ای در جهان وجود ندارد که در آن نتوان ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را یافت.

وی با بیان اینکه اگر جامعه به توسعه واقعی دست یابد بی‌شک اقتصاد آن هم در برابر تکانه‌های جهانی مقاوم خواهد بود، افزود: همه اجزای نظام جزیی از ارکان توسعه بوده و رکن دیگر آن سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اقتصادی هستند.

بهبودی تصریح کرد: باید نگرش خود را نسبت به اجرای پروژه‌ها تغییر دهیم زیرا دیگر نباید انتظار داشته باشیم دولت مستقیما وارد فعالیت اقتصادی شود و آنچه دولت باید و می‌تواند انجام دهد، زمینه‌سازی برای حضور سهل و آسان بخش غیردولتی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در بحث توسعه پایدار منابع مالی حلال مشکلات نیست بلکه تغییر نگرش‌ها و برداشت‌ها نسبت به مقوله توسعه می‌تواند راهکار موضوع باشد.

وی متذکر شد: روال متعارف نظام اداری کشور در واقع برای حضور بخش غیردولتی بشدت بازدارنده است و فلسفه اقتصاد مقاومتی در نظام اداری یعنی کاهش نقش بازدارندگی آن و روان‌تر نمودن مسیر فعالیت‌های بخش غیردولتی.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برخورداری و رضایتمندی را دو رکن رضایت مردم عنوان و اضافه کرد: توجه دولت تا کنون به تامین برخورداری بوده و کارهای زیادی هم انجام گرفته ولی کمتر به تامین رضایتمندی مردم توجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا