تبریز میزبان چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال

18ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به به تغییر سبک زندگی در عصر دیجیتال باید محتوا هم متناسب با این نیازهای جامعه و اتکا به فرهنگ ایرانی – اسلامی تولید و تامین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمد محمدپور در نشست ویژه چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال “محمد محمدپور ” با اشاره به رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و تحولات سریع و مواجهه با رویدادهای متوالی در دنیا اظهار کرد: برای هم پایی با سرعت اطلاعات و کم شدن آسیب‌های وارده از سوی این پدیده‌ها، مستلزم آماده‌سازی جامعه و تامین و تولید محتوا متناسب با شرایط جامعه هستیم.

وی گفت :جوانان ما به واسطه هوشمندی و فراستی که دارند از شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی و این پدیده فرهنگی – اجتماعی بهترین بهره‌برداری خواهند کرد و وظیفه حاکمیت فراهم کردن بستر و شرایط لازم برای رویارویی با این مقوله است، چرا که هر پدیده فرهنگی بر اساس نیازی خاص پدید می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به میزبانی تبریز در برگزاری چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال در تصریح کرد: بحمدالله تبریز ظرفیت لازم برای برگزاری این رویداد هنری را دارا هست.

وی در ادامه افزود: سیاست کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، واسپاری امور با اعتماد کامل به انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری است ،در همین راستا برگزاری این جشنواره برعهده انجمن کارتونیست‌های تبریز گذاشته شده است تا با هم افزایی و تعاطی افکار شاهد برگزاری یک جشنواره هنری در تبریز باشیم.

محمدپور ضمن معرفی رحیم بقال اصغری به عنوان رئیس انجمن کارتونیست‌های تبریز اذعان کرد: بقال اصغری از پایه‌گذاران کارتون در استان و از برجستگان این رشته هنری در سطح استان و کشور هستند و حتی در کشورهای خارجی هم داوری جشنواره‌های هنری را عهده‌دار شده‌اند.

وی در ادامه گفت: برگزاری چهارمین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال توسط انجمن کارتونیست تبریز و با مدیریت بقال اصغری انجام خواهد شد، و حضور وی را در انجمن کارتونیست تبریز مغتنم شمرد و اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات علمی و آکادمیک ایشان این رویداد هنری هم به نحو احسن عملیاتی خواهد شد.

یاد آور می شود : چهارمین مسابقه بین المللی کاریکاتور رسانه های دیجیتال با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن کاتونیست های تبریز طی روزهای ١٥- ٢٠ اردیبهشت ماه ١٣٩٧در موزه کاریکاتور خانه هنر تبریز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا