در جلسه شورای سازمان مديريت پسماند مطرح شد؛ اصفهان1400 شهری بدون دفن پسماند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در جلسه شورای سازمان مديريت پسماند مطرح شد؛

اصفهان1400 شهری بدون دفن پسماند

در جلسه شورای سازمان مديريت پسماند شهرداری اصفهان بر افق اصفهان1400 شهری بدون دفن پسماند تاکید شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ جلسه شوراي سازمان مديريت پسماند با حضور شهردار اصفهان، اعضاء شورای شهر، هيات مديره و اعضای شورای اين سازمان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد سازمان در سال های گذشته و برنامه هاي این سازمان برای سال های آتی ارائه شد.

شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه حوزه مديريت پسماند علوم وسیعی مانند مهندسي؛شيمي؛ مکانيک؛ مسائل زيست محیطی و حتی حقوق شهروندی را شامل می شود؛ اظهار کرد:  مصاديق حقوق شهروندی در این حوزه شامل نظافت؛ پاکی؛ آلودگی محیط زيست محيطي؛ نفوذ مواد سمی داخل زمين است که تمام این موارد مرتبط به مسائل زندگی مردم است و اهميت وظایف این سازمان را می رساند.

وی با بيان اینکه وظایف سازمان مديريت پسماند با سازمان خدمات موتوری شهرداری ارتباط مستقیم دارد؛ تصریح کرد: وظایف این سازمان در جاهایی در طول وظایف سازمان خدمات موتوری است، بنابراین نیاز است هر دو سازمان یک کار مشترک را انجام ندهند چرا که هم هزينه بر بوده و هم مسئولیت پذيري را کاهش می دهد.

قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه قرار است دو سازمان خدمات موتوري و مديريت پسماند در هم ادغام شوند ادامه داد: بنابراين باید امادگي لازم برای این موضوع وجود داشته باشد تا به گونه ای مديريت شود که به جای تضعیف اين دو سازمان با هم افزايي بوجود آید.

وی با اشاره به موضوعاتی مانند هاضم های بی هوازي؛ زباله سوزها؛RDF ها؛ اضافه کرد: این موارد اقداماتی است که در راستای وظایف شهرداری امري ضروری است و به هیچ عنوان نمي توان نسبت به این موارد کوتاهی کرد اما انجام این کارها هزینه های سنگينی به همراه دارد که نیاز است بخش خصوصی وارد این حوزه ها شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا