نمایشگاه گردشگری عامل بازاریابی و معرفی پتانسیل‌های گردشگری

ارک خبر- معاون گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در حوزه‌های کودک، طبیعت و بوم‌گردی برپا شده است، گفت: نمایشگاه گردشگری عامل بازاریابی و معرفی پتانسیل‌ها است، در نتیجه موجب رونق گردشگری داخلی و خارجی شده است.
فرشاد رستمی معاون گردشگری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در خصوص یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: نمایشگاه امسال تفاوت زیادی با سال‌های گذشته دارد، سال گذشته نمایشگاه به صورت تک‌محصولی برگزار می‌شد، اما امسال به حوزه‌های دیگری همچون کودک، طبیعت و بوم‌گردی نیز توجه زیادی شده است.

رستمی افزود: نمایشگاه گردشگری تأثیر زیادی در بازاریابی دارد، چرا که در این نمایشگاه، مردم با پتانسیل‌ها آشنا شده، مشارکت کرده و تصمیم به سفر می‌گیرند.

وی با اشاره به تبریز 2018 نیز اشاره کرد: با توجه به اینکه تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، در نمایشگاه امسال نیز تلاش کردیم تا پتانسیل‌های تاریخی تبریز را معرفی کنیم.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: به تبع، بازدیدکنندگان با آشنایی با ظرفیت‌های این شهر، آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب خواهند کرد، همین امر موجب توسعه گردشگری داخلی خواهد شد.

رستمی در خصوص گردشگری خارجی نیز تصریح کرد: با توجه به حضور سفرا و کشورهای دیگر، این نمایشگاه می‌تواند ارتباطی دوسویه را میان صنایع کشورمان و کشورهای دیگر ایجاد کند، در نتیجه موجب رونق گردشگری خارجی خواهد شد.

وی در توضیح غرفه تبریز 2018 بیان کرد: در نمایشگاه امسال غرفه‌ تبریز به عنوان تبریز 2018 برپا شده است، در این غرفه به واسطه تبریز، به معرفی استان خود و مسیرهای گردشگری استان پرداخته‌ایم. همه تلاش ما این است که با مرکزیت تبریز بتوانیم تورهای مسافرتی برای شهرهای دیگر داشته باشیم.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی در پاسخ به این سؤال که چرا برای تبریز2018 غرفه ویژه‌تری در نمایشگاه وجود ندارد، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، غرفه تبریز در مساحتی بالغ بر 400 متر برپا شده است. در این غرفه نیز به معرفی اقامتگاه‌ها، غذاهای محلی و داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود پرداخته‌ایم.

رستمی تأکید کرد: به علاوه در سالن‌های دیگر نیز بخش خصوصی وابسته به تبریز2018 در حال فعالیت هستند، آنان نیز در سالن‌های دیگر به معرفی این پروژه می‌پردازند.

دکمه بازگشت به بالا