براي حل مشکلات چاره اي جز خلاقيت و نوآوري نداريم/ لزوم بهره مندي مطلوب از دستاوردهاي خواهرخواندگي

پایگاه خبری ا رک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان در آيين تکريم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداري:

براي حل مشکلات چاره اي جز خلاقيت و نوآوري نداريم/ لزوم بهره مندي مطلوب از دستاوردهاي خواهرخواندگي

شهردار اصفهان گفت: در صورتيکه خواهان افزايش بهره وري هستيم چاره اي جز نوآوري در اجرا و خلاقيت هاي جديد نداريم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، آیین تکریم و معارفه رئیس اداره امور بین الملل، مدیر مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین و مدیر حمل و نقل بار و شهرداری اصفهان برگزار شد.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در اين مراسم ايام دهه فجر را يادآور رشادت ها و مجاهدت هاي مردم ايران در پيروزي انقلاب اسلامي دانست و اظهار کرد: مردم ما با تلاش خويش  نظام جدیدي را با نام جمهوري اسلامي ايجاد کردند. مجموعه شهرداری اصفهان نیز در این ایام برنامه هايي براي افزايش شادي و نشاط در شهر  دارد.

وی با اشاره به تکریم و معارفه سه تن از مديران شهرداري تصريح کرد: هر کدام از مديران اين سه بخش بايد نقش مهمي در امر توسعه شهر و فضاي مساعد براي زندگي بهتر در شهر اصفهان را فراهم کنند. برخي از اين ادارت در گذشته در  دو اداره فعاليت مي کردند که در چارت جديد سازماني در يک اداره به کار مشغول مي شوند. به عنوان مثال مرکز خلاقیت با مرکز نوآوری های شهرداری ادغام شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری ادامه داد: ناگزیریم در امر خلاقیت و نوآوری در تمام عرصه ها توجه بیشتری داشته باشیم چرا که اگر خواهان افزايش بهره وري هستيم چاره اي جز نوآوري در اجرا و خلاقيت هاي جديد نداريم. بنابراين معتقدیم اداره خلاقیت نقش بسيار کلیدی در امر توسعه و کمک رسانی فکری به همه بخش ها دارد و يکي از بازوان حوزه برنامه ريزي در حوزه دفتر شهرداري و تمام شهرداري خواهد بود.

وي اضافه کرد: این اداره یکی از بازوهای مهم برنامه ریزی در حوزه دفتر شهردار و کل شهرداری خواهد بود و باید برای رسیدن به اهداف برسیم مرکزی خلاق، نوآور با استفاده از همه امکانات و جلب مشارکت مردم در جهت حل مشکلات داشته باشیم.

نوروزي با بيان اينکه براي رسيدن به اهداف خود به صورت خلاقانه و با ابزار و راه هاي نوين، نياز به مرکزي خلاق و نوآور داريم، ادامه داد: اين مرکز بايد با استفاده از تمام امکانات مانند جلب مشارکت مردم در ارائه راهکارهاي جديد بتواند براي مشکلاتي که هرکدام پيچيدگي هاي خاص خودش را دارد برنامه ريزي کند. بنابراين از نيرويي بايد استفاده مي شد که بتواند با مردم ارتباط داشته و نظام پيشنهادات و استفاده از اشخاص بيرون از سازمان را به خوبي رهبري کند. همچنين با استفاده از اين نظرات و ارتباط با صاحبان ايده بتواند راهکارهايي براي مشکلات پيدا کند. البته این موضوع کار سنگینی است و به یک فرد باعلاقه، پشتکار و دانش کافي نياز دارد.

وی ادامه داد: از این رو برای این مرکز آقای قورچانی برگزیده شدند چرا که تجربیات و دانش لازم را با کار کردن در فولاد مبارکه در این حوزه دارند، ایشان با صاحبان اندیشه و تولید ثروت بوده اند و انگیزه لازم، اصالت و هویت دارند. وي همچنين فرزند شهيد بوده و در جواني در بخش هاي مختلف کار کرده که مي تواند با طرح ها و نوآوری های جديد در این مرکز سبب رشد و شکوفايي شهر شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در وضعیت دنیای کنونی چاره ای جز ابتکار و خلاقیت و نوآوری برای حل مسائل نیست.

بايد از دستاوردهاي خواهرخواندگي به نحو مطلوب استفاده کرد

وی در ادامه با اشاره به انتصاب جدید مدیر روابط بین الملل شهرداری اصفهان، گفت: از نام روابط بين الملل پيداست که بايد بتوانيم با دنياي ديگر ارتباط خوبي داشته باشيم. باید بتوانیم با ارتباط با سایر کشورها در حوزه شهری هم افزایی داشته و با نگاهی برد_برد در عرصه سرمایه گذاری، آموزشی و فرهنگی بهره های لازم را ببریم. در این صورت دارایی های ما که موضوع مهمی برای صدور مولفه های فرهنگی است می‌تواند برای شهر اصفهان ثروت آفرین باشد.

نوروزي گفت: به نظر می رسد یکی از بخش هایی که در دوران گذشته در شهرداری اصفهان درست به آن نگاه و استفاده نشده است واحد اداره روابط بین الملل است. درست است که با ۱۴ کشور خواهرخوانده هستیم اما مشخص نیست ثمره این خواهر خواندگی ها چه بوده، چه دستاوردهايي داشته و در آینده چه انتظاری از این خواهرخواندگی داریم؟ خواهرخواندگي براي چه منظور، براي حل کدام مسئله و براي تقويت کدام بخش از کار بوجود آمده است.

وی با بيان اينکه من به واقع پاسخ اين سوالات را نمي دانم، تصریح کرد: اینکه قراردادهای خواهر خواندگی منجر به سفر مسئولان دو کشور به شهرهای یکدیگر باشد از بين صدها دستاورد تنها یکی از دستاوردهاست. قرار نیست در سایه خواهر خواندگی روابط سازمان هایی مانند شهرداری با کشور دیگر تقویت شود بلکه قرار است از این رهگذر راه‌های توسعه اقتصادی برای بخش خصوصی تسهیل شود، شهرداری قرار است تسهیل کننده روابط دستگاه های مختلف به ويژه بخش خصوصی باشد تا در آینده شرکت ها، هنرمندان، صنعتگران و … با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: از این فرصت می توان برای بهره گیری مباحث آموزشی و ارائه خدمات ایران در سایر کشورها استفاده کرد، از این رو مدیر این اداره و تمرکز در این اداره برای شهرداری بسیار مهم است.

وي اضافه کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری باید با شرکت های خارجی ارتباط داشته باشد اما اين کار باید از حوزه اصلی آن که اداره روابط بین الملل است عبور کند، شهرداری دنبال این است تا هنر ایرانی را در کشورهای دیگر معرفی کند اما این کار باید از طریق روابط بین الملل متمرکز پیگیری شود.

نوروزي  اظهار کرد: این ارتباطات باید مبنای درستی داشته باشد و مشخص باشد چند گروه در چه کشورهایی حضور دارند، خوشبختانه مدیر جدید هم تحصیلات لازم را دارند و هم نحوه تعامل با دیگر کشورها را می داند.

وي با بيان اينکه این موضوع باعث می شود دستاوردهای لازم برای شهر فراهم شود، گفت: قرار است با استفاده از ظرفیت های بین المللی در مسیر توسعه سرمایه گذاری ها قدم بگذاریم از این رو باید این موارد مورد توجه باشد، مهم ترین موضوع در این راه توسعه توریسم است و باید در این مسیر به گونه ای حرکت کرد تا توسعه پایدار به معناي صحيح محقق شود، پس از این موضوع درآمدهای پایدار هم به‌درستی محقق می شود، ما بايد از اين فرصت براي تحقق درامدهاي پايدار به درستي عمل کنيم. اين توانمندي در آقاي دکتر  جلالي وجود دارد. مدیر این اداره باید با شورای شهر و سایر بخش ها جلساتی داشته باشند تا برنامه ها هماهنگی لازم را داشته باشند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: این اداره زیرمجموعه اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل است و امید است فعالیت ایشان توفیقات زیادی برای شهر داشته باشد.

سازمان حمل و نقل و بار براي آرامش و آسايش مردم ماموريت دارد

وی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیر حمل و نقل بار گفت: يک جوان داراي دکتراي مکانيک براي اين بخش انتخاب شد تا بشود از توانمندي هاي وي به نحو مطلوب استفاده کرد. معاینه فنی خودروها کاری علمی و دقیق است که در صورتی که درست انجام شود آلایندگی های صوتی و هوایی را کاهش می دهد، اگر آلايندگي ها زياد باشد و هوای خوب وجود نداشته باشد حقوق شهروندی نقض می شود و مدیر جدید سازمان حمل و نقل بار متولی احقاق این حقوق هستد.

شهردار اصفهان از افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین خبر داد و گفت: بايد مراکز معاینه فنی خودروهای سبک افزایش پيدا کند تا شهر هوایی پاک داشته باشد و آسایش و آرامش برای مردم فراهم شود، این همان چیزی است که همه دولتها و متوليان اداره امور شهرها به دنبالش هستند. بنابراين سازمان حمل و نقل و بار براي آسايش و آرامش مردم ماموريت دارد.

نوروزی اضافه کرد: هوشمند کردن ناوگان شهری و ایجاد طرح پیمایش (کنترل ایمنی، سرعت و میزان سوخت مصرفی) از وظایف سازمان حمل و نقل جاده ای است. مدیر این بخش باید هم پایش و هم پیمایش را با شیوه های نوین و بهره مندي از فناوري هاي جديد عملی کند. در اين مسير کارسختي در پيش داريم چراکه قرار است هم آسايش، هم آرامش و هم ضريب امنيت افزايش پيدا کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا