آشتی مخاطب عام با سینما رویکرد جشنواره فیلم فجر

ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره فیلم فجر نباید فقط برای مخاطبان خاص و نخبگان و فعالان عرصه‌ سینما برگزار شود، بلکه مهمترین دستاورد آن باید حضور پررنگ مخاطب عام در سینما باشد.
آشتی مخاطب عام با سینما رویکرد جشنواره فیلم فجر
به گزارش ایرنا، محمد محمدپو روز سه شنبه در نشست مشترک با اعضای ستاد اجرایی جشنواره فیلم فجر در تبریز اظهارکرد: یکی از مهمترین رویدادهای هنری بعد از انقلاب اسلامی جشنواره‌های فجر است و جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از شاخه‌های آن به لحاظ گستردگی، فراگیری و تاثیرگذاری حوزه سینما همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.
وی افزود: یکی از وجوه مثبت جشنواره فیلم فجر این است که مردم عام نیز با آخرین فیلم‌های تولید شده سینمای ایران آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند و در اکران های عمومی هم از آنها استقبال می‌کنند.
محمدپور با اشاره به رویداد تبریز ٢٠١٨ و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در این استان، اظهارکرد:‌ آذربایجان شرقی به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی توانمند، بستر ارزشمند تاریخی و پتانسیل و ظرفیت های غنی فرهنگی و هنری می تواند میزبان برنامه های شاخص فرهنگی و هنری باشد و ما نیز می‌توانیم به واسطه برگزاری رویداد مهمی چون جشنواره فیلم فجر، استعدادهای سینمایی استان و ویژگی‌های جغرافیایی و گردشگری را در سطحی گسترده‌تر معرفی کنیم.
دبیر جشنواره فیلم فجر در استان آذربایجان شرقی برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری پراهمیت در استان را فرصتی دانست و گفت: هنرمندان عرصه فیلم از تجارب این جشنواره برای برگزاری رویدادهای استانی بهره می گیرند.
محمدپور واسپاری کامل برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم فجر به بخش خصوصی را از مصادیق واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بخش غیردولتی برشمرد و گفت: همدلی، جدیت،‌ نظم و هماهنگی ستاد اجرایی این جشنواره بسیار مطلوب است و این همدلی و همراهی می‌تواند زمینه‌ساز تعالی و بالندگی بیش از پیش سینمای استان شود .
به گزارش ایرنا، مصادف با گرامیداشت جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با تهران، فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر طی روزهای ١٤ تا ٢٢ بهمن ماه ٩٦ در سینما های فلسطین و ناجی تبریز اکران می شود.
آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سیزدهمین روز از بهمن ماه ٩٦ در تالار مجتمع فرهنگی و هنری ٢٢ بهمن تبریز برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا