مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان :جرائم مالیاتی بخش صنعت درنایین بخشیده می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان :جرائم مالیاتی بخش صنعت درنایین بخشیده می شود

 مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی از ادارات امور مالیاتی خواسته‌ایم تا تمامی جرائم مالیاتی بخش صنعت را در صورت خوش حساب بودن در شهرستان نایین تاپایان بهمن ببخشند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا مراد امیری چهارشنبه شب در جمع کارآفرینان نایین اظهار کرد: ادارات امور مالیاتی در صورت درخواست مؤدیان مالیات بر ارزش‌ افزوده را تا حداکثر 9 ماه قسط‌ بندی می‌کنند.
وی افزود: به ادارات امور مالیاتی توصیه کرده‌ایم در صورتی‌ که بر سر نرخ مالیات با مدیران واحدهای صنعتی به عدد واحدی نرسیده‌اند، بر اساس توافق و رضایت از بخش تولید مالیات دریافت کنند، همچنین در صورتی‌ که فعال اقتصادی به مبلغ مالیات محاسبه‌ شده خود اعتراض دارد می‌تواند به هیأت‌های بدوی مراجعه کند.
وی با رد این موضوع که نرخ مالیات در سال‌های رکود اقتصادی بیشتر نشده است، تصریح کرد: اگر فرار مالیاتی فعال اقتصادی ثابت شود، اداره‌های مالیاتی بر اساس تنظیم متمم جدید از فعال اقتصادی مالیات دوباره دریافت می‌کنند.
امیری همچنین این نوید را به مدیران بخش تولید داد که به‌ زودی ابلاغیه قانون نحوه هزینه بخشی از مالیات بر ارزش‌ افزوده در شهرک‌های صنعتی به اداره‌های امور مالیاتی استان اصفهان ارسال خواهد شد.
وی از شرکت‌های تولیدی خواست در صورتی‌ که طلب مالیاتی دارند در اسرع وقت به اداره‌کل امور مالیاتی استان اصفهان مراجعه کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه کشور به سمت شفافیت مالیاتی حرکت می‌کند، ابراز کرد: مالیات آن بخش از تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی محاسبه می‌شود که برای کارشناس امور مالیاتی ناشناخته باشد.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان 2 هزار و 500 نفر همکار مالیاتی داریم افزود: در استان 107 شهر و890 دهیاری داریم که باید از محل دریافت ارزش افزوده 3 در صد آن را به شهردای ها ودهیاری ها واریز کنیم.
امیری گفت: از مجموع سه هزار و 801 اظهار نامه تسلیمی مشاغل واصناف بیش از 60 در صد از پرداخت مالیات معاف شده اند.
شهرستان نایین دارای 33 واحد تولیدی ،23 معدن و هزار و 750 واحد صنفی است.
نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا