شبکه ماهواره ای مختص فیلم های کوتاه ایجاد شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

عضو هیئت انتخاب بخش فیلم جشنواره فیلم کوتاه حسنات:

شبکه ماهواره ای مختص فیلم های کوتاه ایجاد شود

 عضو هیئت انتخاب بخش فیلم جشنواره فیلم کوتاه حسنات گفت: باید شبکه ماهواره‌ای مختص فیلم‌های کوتاه ایجاد شود تا فضایی برای انعکاس فیلم های کوتاه باشد.

ار ک خبربه نقل ازمهر:فریدون خسروی قلعه شور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:‌ امروز با سطح بسیار خوبی از تولیدات فیلم  کوتاه مواجهیم و لازم است، بستری مناسب برای انعکاس این فیلم ها فراهم شود و مردم با این نوع فیلم ها که با دیدن یک فیلم چند دقیقه‌ای تا نهایت ۳۰ دقیقه ای بتواند یک پیام و مفهوم را انتقال دهد.

وی با اشاره به سطح کیفی فیلم های ارسالی به جشنواره حسنات ادامه داد: سطح آثار بسیار عالی بود به طوری که مجبور شدیم بین خوب و خوب تر آثاری را انتخاب کنیم و مجبور به حذف آثار خوب شدیم.

کارگردان و فیلم نامه نویس تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه هدف جشنواره حسنات احسان و نیکوکاری است بنابراین افرادی را شاهد بودیم که مثلا پول انداختن در صندوق صدقات یا دستگیری از افراد سالمند را احسان و نیکوکاری می دانند در صورتی که بسیاری از مضامین را می توان در این حوزه وارد ساخت.

وی بیان داشت: متاسفانه شهرهایی مثل اصفهان و اهواز آثاری بسیار ضعیفی ارسال کرده بودند و با وجود پتانسیل و ظرفیت بالایی که در اصفهان داشتیم اما آثار ضعیفی را شاهد بودیم و این در حالی است که آذربایجان، کردستان، شهرهای جنوبی مثل بوشهر دارای آثار قوی بودند.

خسروی قلعه شور گفت: اگر در اصفهان شاهد آثار کیفی خوبی نبودیم به دلیل اینکه هم با بحران اثر مواجهیم و هم بحران فرهنگی و از این منظر لازم است که جدی تر وارد شویم.

وی ادامه داد: فیلم های کوتاه تولید شده امروز قابل رقابت با دیگر کشورها هستند و جایگاه فیلم کوتاه را در سطح کشور بسیار خوب ارزیابی می کنیم به دلیل اینکه بیزینس و تجارت در فیلم کوتاه حرف اول را نمی زند به همین خاطر بدون احتساب گیشه و سفارش، هنرمندان می توانند حرف دل خود را بزنند و فیلم های کوتاه بازتاب و آینه واقعی جامعه هستند.

عضو هیئت انتخاب بخش فیلم جشنواره فیلم کوتاه حسنات اضافه کرد:‌ امروز فیلم کوتاه جایگاه خوبی در جامعه دارد به این لحاظ که امروز عصر سرعت است و شاید کمتر کسی حوصله تماشای فیلم های بلند داشته باشد و فیلم های کوتاه باید در تلویزیون و سینما برای عموم به نمایش گذاشته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا