صدور نخستین مجوز برگزاری دوره گردشگری غذا در آذربایجان شرقی

ارک خبر- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور نخستین مجوز برگزاری دوره آموزشی گردشگری غذا در این استان خبر داد.
صدور نخستین مجوز برگزاری دوره گردشگری غذا در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رستمی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گردشگری غذا و تاثیر آن در ایجاد زمینه ای مناسب برای جذب گردشگر، گفت: غذا به عنوان نخستین نیاز هر انسان فقط یک ماده مصرفی نیست بلکه فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی یک منطقه را در خود جای داده است، بر همین اساس یکی از معیارهای مهم سفر غذاست و گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است که با توجه به افزایش زمان اوقات فراغت، روز به روز در حال رشد است.

وی با بیان اینکه گردشگری غذا یکی از فعالیت های عمومی و همه جانبه است، یادآور شد: علاقه گردشگران به غذا و گردشگری غذا تا جایی پیش رفته که 86 درصد گردشگران، غذا را به عنوان یکی از بهترین تجربیات گردشگری خود معرفی کرده اند که توجه به این آمار نشان می دهد غذا می تواند نماد و برندی برای معرفی مقصد گردشگری باشد.

رستمی به برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در نخستین روزهای بهمن ماه سال جاری و جایگاه ویژه غذا در ارائه و معرفی ظرفیت های گردشگری هر شهر اشاره و بر توسعه و پردازش حوزه گردشگری غذا و ایجاد برند غذای آذربایجان تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه تبریز در موقعیتی بین المللی برای ارائه و معرفی ظرفیت های متنوع خود در حوزه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است، لذا برنامه ریزی جهت ایجاد فضایی فراخ تر برای گسترش خدمات گردشگرپذیری، یکی از مهم ترین اهدافی است که باید در دستور کار نهادهای ذیربط قرار بگیرد.

رستمی ادامه داد: در همین راستا معاونت گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری استان در کنار توسعه و ایجاد تعامل بین حوزه های مختلف گردشگری، توسعه گردشگری غذایی را در دستور کار خود قرار داده و بر همین اساس نخستین مجوز برگزاری دوره آموزشی گردشگری غذا را صادر کرد.

وی گفت: این دوره آموزشی 220ساعته با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان استان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ایرانی و ملل، آشپزی ویژه منطقه آذربایجان، آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا، بهداشت مواد غذایی، توانایی طراحی منو و کارورزی و اخلاق شغلی، شخصی و تعامل گروهی برگزار می شود.

رستمی افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این دوره می توانند به نشانی تبریز خیابان لاله زار جنوبی کوچه شهید نظری پلاک 25مراجعه و یا با شماره تلفن 34780536جهت ثبت نام، تماس حاصل کنند.

دکمه بازگشت به بالا