افزایش بودجه تبریز ۲۰۱۸ به سقف ۴۰۰ میلیارد ریال

ارک خبر-نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از افزایش بودجه تبریز ۲۰۱۸ به سقف ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.
محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعدد مراکز فرهنگی با توجه به این‌که نیازها و ذائقه‌ها در حوزه فرهنگی بی‌شمار است که هر قدر در این حوزه فعالیت کنیم باز هم کم است شکی نیست ولی تاکنون نتوانسته‌ایم مراکز و نهادهای فرهنگی تأثیرگذار را برای یک هدف مشخص هماهنگ کنیم یعنی هدف مشخصی نداریم که نشان دهد در افق ۱۴۰۴ در حوزه فرهنگی به کجا خواهیم رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر اینکه اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی و اعتقادات ما برگرفته از قرآن کریم است، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ، قرائت و مهم‌تر این‌ها مفاهیم قرآن کریم تأکید کرده‌اند و می‌بینیم که دستگاه‌های مختلف مرتب مسابقات قرآنی برگزار می‌کنند اما در واقع از تدبر مفاهیم قرآنی غفلت می‌شود.

وی ادامه داد: ولنگاری فرهنگی زمانی صورت می‌گیرد که دستگاه‌ها به وظایف خود به‌درستی عمل می‌کنند و حتی به هدف مشخص نیز نزدیک می‌شوند اما از اهداف مهم غافل می‌شوند.

سعیدی اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی خارج از کشورمان نیست، اقدامات مفید و مؤثری نیز از سوی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و مردمی، هیئت‌ها انجام‌یافته ولی در عین حال غفلت از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی آثار و تبعات بسیاری خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با ذکر اینکه نظام سلطه جهانی خوب می‌داند که تفکر انقلابی و اسلامی حاکم در ایران به‌قدری قدرتمند شده که بر خاورمیانه تأثیر می‌گذارد، عنوان کرد: استکبار جهانی همواره برای از بین بردن تفکر انقلابی و اسلامی تلاش می‌کند و حتی در تلاش‌اند تا مبانی اعتقادی که جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساند را از بین ببرند.

رواج ازدواج سفید یکی از آثار نفوذ فرهنگی دشمنان

وی سپس گفت: اگر ملتی در برابر خوی زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کند یک ملت موفقی خواهد بود این تفکر از پیروزی انقلاب اسلامی بر کشور ما حاکم است تفکری که پایه‌های آمریکا را به لرزه درآورده به همین خاطر برای حذف این تفکر ارزشمند برنامه‌ریزی می‌کنند.

سعیدی، رواج ازدواج سفید را یکی از آثار نفوذ فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان ذکر کرد، گفت: متأسفانه در برخی جبهه‌های عرصه فرهنگی سنگرها فروریخته و دشمن نفوذ کرده به همین دلیل اکنون شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه هستیم به‌عنوان‌مثال مگر ما قبلاً در جامعه ازدواج سفید داشتیم یقیناً خیر، رواج این ناهنجاری‌ها نتیجه تهاجم فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در این خصوص هشدار داده‌اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در ادامه بابیان اینکه جرم خیزی برخی از محلات به نام در شهرها و کلان‌شهرها و بروز بزهکاری قطعاً در نتیجه یکسری اقدامات و بی‌توجهی‌هاست، گفت: علت‌یابی محلات جرم خیز شهرها از وظایف وزارت کشور است در این محلات عمدتاً جامعه‌ای بی‌هویت حاکم است که شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند تا ساکنان احساس کنند نظارتی وجود ندارد.

غفلت از نبود پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های مختلف

وی افزود: یکسری از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی به مسئله فرهنگ و فرهنگ‌سازی باز می‌گردد و مقام معظم رهبری که بر پیوست فرهنگی تأکید کرده‌اند شاهد هستیم که پروژه‌ها و حتی پروژه‌های عمرانی نیز پیوست فرهنگی ندارند و متأسفانه دستگاه متولی اصلاً به دنبال آن نیست که پیوست فرهنگی به دنبال پروژه عمرانی باشد در حالی که اگر نظارت بر همان دستگاه، دستگاه دیگری بود شاید چنین کوتاهی دیده نمی‌شد.

سعیدی با ذکر اینکه غفلت از نبود پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های مختلف تبعات جبران‌ناپذیری در جامعه خواهد داشت، گفت: حتی برخی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در نتیجه بی‌توجهی دستگاه‌ها نسبت به نبود پیوست فرهنگی پروژه‌هاست اما برخی از آسیب‌های اجتماعی متعلق به یکی و دو سال پیش نیست بلکه از گذشته‌ها تا به حال ادامه یافته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی مغتنم در جهت معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی کلان‌شهر تبریز ذکر کرد، ادامه داد: دولت ۱۰ میلیارد تومان برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ اختصاص داده بود که با تلاش سایر نمایندگان نتیجه بر این شد که بودجه تبریز ۲۰۱۸ به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد البته از این بودجه برای احیا، مرمت و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی تبریز هزینه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا