ماموریت مهم تربیت انسان‌های فرهیخته بر عهده معلمان است

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که پرورش نیروی انسانی به‌عنوان مهمترین سرمایه کشور بر عهده معلمان است، گفت: پرورش انسان‌های فرهیخته، ماموریتی در راستای توسعه و پیشرفت است و بر این اساس معلمان ادامه‌دهنده راه پیامبران هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آئین افتتاح همزمان 50 پروژه آموزش و پرورش استان در شهرستان بستان‌آباد، با تاکید بر جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه، گفت: ما افتخار می‌کنیم به دینی که معجزه پیامبرش کتاب و اولین آیه نازل شده به ایشان کلمه قرائت است.

وی با بیان این‎که ماموریت اصلی پیامبر اکرم (ص) تزکیه و تعلیم است، افزود: بررسی‌های انجام شده در حوزه توسعه ملل نشان می‌دهد که مهم‌ترین دارایی و سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و تعلیم و پرورش این نیروی انسانی بر عهده معلمان است.

وی با اشاره به این‎که معلمان ادامه دهنده راه پیامبران هستند، گفت: معلمان جایگاه بسیار والایی دارند و در عین حال مردم بیشترین اعتماد را به آنها دارند.

خدابخش با تاکید بر لزوم تکریم جایگاه معلمان در جامعه ابراز امیدواری کرد رویکرد آموزش و پرورش استان در احداث باشگاه فرهنگیان به سایر استان‌ها تسری پیدا کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه شهرستان بستان آباد در استان بیان کرد: در آینده نزدیک قطار میانه – تبریز به این شهرستان خواهد رسید و این شهرستان به پایانه حمل و نقل استان تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا