برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی در مدارس ممنوع شد

ارک خبر- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس خاص غیردولتی متوسطه اول گفت: مسئولان ذیربط با هماهنگی خود مدیران مدارس چاره اندیشی کرده‌اند تا آنها نیز همانند مدارس سمپاد و نمونه دولتی آزمونی برگزار نکنند، بنابراین مدارس خاص غیردولتی در سال آینده آزمون نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم با بیان اینکه ۲۷ بهمن ۱۳۵۸ قانون شورای عالی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش سابقه بیش از صد ساله دارد اما بعد از انقلاب و در سال ۱۳۵۸ بود که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس دو مرتبه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش به نیابت از مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری و مرجع سیاست گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه است و قبل و بعد از انقلاب تحولات بسیاری به خود دید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه شورا در دهه‌های گذشته امر قانون گذاری آموزش و پرورش را در چارچوب مشخصی انجام داده است اظهار کرد: صاحبنظران در هشت کمیسیون تخصصی حضور دارند و با وجود آنکه در گذشته وزیر آموزش و پرورش عالی‌ترین مقام شورای عالی بود با قانون مصوب سال ۸۱ مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور، رئیس شورای عالی شد و از ۲۲ عضو فعلی، هشت نفر وزیر یا معاونین آنها هستند. سه نفر از سوی فرهنگستان‌ها و سه نفر نیز مشترکا از سوی وزرای آموزش و پرورش و علوم معرفی می‌شوند و از رئیس جمهور حکم دریافت می‌کنند.

نویدادهم افزود: شورای عالی نهادی فرادستگاهی است و یکی از بزرگترین سیاست‌هایی که در آن اتخاذ شد، سند تحول بنیادین بود که با همت و تلاش جمع زیادی از متخصصان که بنده جزئی از آن‌ها بودم، تدوین شد. این سند در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به قدری حائز اهمیت بود که مقام معظم رهبری تعبیر بلندی راجع به آن بکار برده‌اند. کمتر سندی داریم که ایشان درباره آن فرموده باشند ” جامع، پیشرو و قابل افتخار است.”

وی با اشاره به مکلف شدن آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه برای عملیاتی کردن سند عنوان کرد: سه گام برای تحول جدی در آموزش و پرورش مطابق سند پیش‌بینی شده که گام اول تهیه نقشه راه بود و انجام شد. گام دوم نیز تهیه زیرساخت‌ها بود. اکنون در مرحله تامین زیرساخت‌های منابع انسانی، منابع مالی، مدیریتی و منابع تکنولوژیک هستیم. یکی از دستاوردهای سند، تبدیل نظام آموزشی حافظه محور به نهادی فرهنگی و تربیتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا