ایران و عراق رکورددار رشد اقتصادی ۲۰۱۶ جهان

ارک خبر- رشد اقتصادی را می‌توان یکی از معیارهای مهم در ارزیابی اقتصادی هر کشوری دانست. کشورها تلاش می‌کنند نرخ رشد اقتصادی خود را افزایش دهند و از این رشد بالای اقتصادی بیشترین بهره را بدست آورند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا بر اساس اینفوگرافی‌های بانک جهانی، در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران رکورددار نرخ بالای رشد اقتصادی در دنیا بود.

طبق این گزارش نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۳٫۴۰ درصد بود و به همین دلیل جایگاه اول را از آن خود کرد. عراق در این رده‌بندی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و توانست نرخ رشد اقتصادی ۱۱درصدی را از آن خود کند.

کشور کوچک نایورو که در قاره اروپا واقع شده است در این سال رشد ۱۰٫۴۰درصدی و کشور کوچک موناکو نرخ رشد اقتصادی ۱۰درصدی را تجربه کرد. نرخ رشد اقتصادی اریتره در این سال برابر با ۸٫۶۸درصد بود و کشورهای ساحل عاج، بوتان، ازبکستان، اتیوپی و ایسلند در این رده‌بندی جایگاه ششم تا دهم را بدست آوردند.

نرخ رشد اقتصادی کشور ترکمنستان در این سال برابر با ۶٫۲۰درصد و نرخ رشد اقتصادی چین برابر با ۶٫۶۹درصد بود درحالی‌که عمان و پاکستان به ترتیب شاهد رشد اقتصادی ۵٫۵۶درصد و ۵٫۴۷درصد بودند.

نرخ رشد اقتصادی اندونزی در این سال ۵٫۰۲درصد و کویت ۳٫۵۵درصد بوده است.در سال ۲۰۱۶میلادی نرخ رشد اقتصادی موریتانی برابر با ۳٫۸درصد، نرخ رشد اقتصادی ترکیه ۳٫۱۸درصدو نرخ رشد اقتصادی کره جنوبی برابر با ۲٫۸۳درصد بود. امریکا که بزرگترین اقتصاد دنیا است در سال ۲۰۱۶توانست نرخ رشد اقتصادی ۱٫۴۹درصدی را تجربه کند و نرخ رشد اقتصادی کشورهای سویس و فرانسه به ترتیب برابر با ۱٫۳۸درصد و ۱٫۱۹درصد بود. روسیه در این سال رشد اقتصادی منفی را شاهد بود. در این سال ارزش تولید ناخالص داخلی روسیه با نرخ ۰٫۲۲درصد کاهش یافت و آرژانتین، بلاروس، آذربایجان، یمن و ونزویلا هم شاهد انقباض اقتصادی بودند.

کشورهایی که بالاترین نرخ رشد اقتصادی را تجربه کردند
رتبه نام کشور نرخ رشد اقتصادی (درصد)
۱ ایران ۱۳.۴۰
۲ عراق ۱۱
۳ نایورو ۱۰.۴
۴ موناکو ۱۰
۵ اریتره ۸.۶۸
۶ ساحل عاج ۸.۳۴
۷ بوتان ۷.۹۹
۸ ازبکستان ۷.۸
۹ اتیوپی ۷.۵۶
۱۰ ایسلند ۷.۲
نرخ رشد اقتصادی در کشورهای منتخب
رتبه نام کشور نرخ رشد اقتصادی(درصد)
۷۶ کویت ۳.۵۵
۸۵ ترکیه ۳.۱۸
۹۱ امارات ۳.۰۴
۹۹ کره جنوبی ۲.۸۳
۱۱۵ افغانستان ۲.۲۳
۱۳۳ آلمان ۱.۹۴
۱۳۸ عربستان ۱.۷۴
۱۴۴ کانادا ۱.۴۷
۱۵۴ فرانسه ۱.۱۹
۱۶۰ ژاپن ۱.۰۳
شماری از کشورهایی که نرخ رشد اقتصادی منفی داشتند
رتبه نام کشور نرخ رشد اقتصادی(درصد)
۱۷۰ روسیه ۰.۲۲-
۱۷۱ یونان ۰.۲۴-
۱۷۳ پورتو ریکو ۰.۵۸-
۱۸۰ نیجریه ۱.۶۲-
۱۸۷ آذربایجان ۳.۱۰-
۱۸۹ ونزویلا ۳.۸۹-
۱۹۴ لیبی ۶۲.۰۸-

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا