توزیع ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارداتی در آذربایجان شرقی

ارک خبر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت : از روز شنبه ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارداتی در استان توزیع می شود.

به گزارش شهریار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: تخم مرغهای وارداتی هرشانه دو کیلویی به قیمت ۱۲۵ هزار ریال از طریق فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی مصرف در سراسر استان پخش خواهد شد.

وی افزود : علاوه بر عرضه تخم مرغ ، مرغ منجمد نیز به حد کافی در انبار شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و مردم استان برای تهیه گوشت قرمز و گوشت مرغ در شب عید هیچ گونه نگرانی نخواهند داشت .

وی دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ را کاهش جوجه ریزی در واحد های مرغداری گوشتی و علت افزایش قیمت تخم مرغ را تلف شدن تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار به علت آنفولانزای حاد اعلام کرد .

مهری افزود : برای ۱۵ واحد مرغداری گوشتی مجوز تولید صادر شده است که طی آن حدود ۴۱۷ هزار عدد جوجه ریزی انجام خواهد شد و تولیدات آنها تا چهار ماه آینده وارد بازار می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین گفت ۶۰ هزار تن برنج وارداتی ، ۱۰ هزار تن روغن نباتی و شکر در انبارهای شرکت غله ذخیره شده و در فروشگاههای زنجیره ایی عرضه خواهد شد تا مردم در این زمینه کمبودی نداشته باشند .

دکمه بازگشت به بالا