اجرای طرح ساماندهی گورستان های قدیمی تبریز

ارک خبر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح ساماندهی گورستان های متروکه و قدیمی کلانشهر تبریز اجرا می شود.
اجرای طرح ساماندهی گورستان های قدیمی تبریز
حجت الاسلام علی مصائبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح سه گورستان متروکه شامل شیرسواران، عمو زین الدین و ستارخان به صورت نمونه ساماندهی می شود.
وی اظهار کرد: در این راستا کمیته مشترکی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرداری تبریز تشکیل و بررسی های لازم برای زمان توقف تدفین و احصا تعداد این گورستان ها توسط این کمیته انجام می شود تا روند تغییر کاربری آن ها پس از اخذ مجوز شرعی آغاز شود.
حجت الاسلام مصائبی یادآوری کرد: شهرداری تبریز آماده اجرای این طرح و تبدیل این گورستان ها به بوستان و فضای سبز است.
کهن شهر تبریز به دلیل قدمت تاریخی بیش از چهار هزار ساله و واقع شدن در مسیر جاده تاریخی ابریشم، از زمان های دور تا کنون گورستان های فراوانی داشته است که قدمت برخی از آن ها مانند ‘دوه چی قبرستانی’ به عصر آهن می رسد.
‘گجیل’ (بوستان گلستان باغی)، ‘نوبر'(محل فعلی عمارت شهرداری)، ‘قاسم خان والی'(دبیرستان طالقانی)، شاوا، حسینی، چرنداب، طوبائیه (بوستان فعلی کنار اداره کل اوقاف و امور خیریه کنونی)، قوم تپه و… از دیگر گورستان های قدیمی و تاریخی تبریز به شمار می رود که در هشت دهه اخیر به دلیل توسعه شهری از میان رفته اند.

دکمه بازگشت به بالا