بیست و هفتمین جشنواره گل و گیاه، ماهی‌های زینتی و مشاغل خانگی در محل بازار مرکزی گل و گیاه اصفهان برگزار میگردد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

بیست و هفتمین جشنواره گل و گیاه، ماهی‌های زینتی و مشاغل خانگی در محل بازار مرکزی گل و گیاه اصفهان برگزار میگردد

 

هر ساله همزمان با ایام پایانی سال و به مناسبت آغاز سال جدید به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان گرامی ، افزایش فرهنگ استفاده از گل و گیاه و آشنایی با  مزایای آن و تاثیرات روحی و روانی استفاده از این منبع خدادادی و همچنین حمایت از تولیدگنندگان گل و گیاه و ماهیان زینتی و مشاغل خانگی ؛ جشنواره ای در محل بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان برگزار می شود.

در این جشنواره نمایندگان تولیدکننده و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف کشور حضور داشته و جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. حضور تولید کنندگان ماهی های زینتی  و همچنین تولید کنندگان مشاغل خانگی که عموماً از زنان سرپرست خانوار می باشند از نقاط برجسته این جشنواره می باشد.

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: در این جشنواره نمایندگان تولیدکننده و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، فارس، مرکزی، قم، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، مازندران و خوزستان حضور دارند تا جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار ‌دهند.

اصغر کشاورز عنوان کرد: در این جشنواره انواع ماهیان زینتی، گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی، کاکتوس، درختان و درختچه‌های مثمر و غیر مثمر، گل‌های فصلی، بذر و انواع گلدان‌های سفالی و پلاستیکی عرضه شده است.

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: همچنین کالاهایی همچون گل‌های خشک، ظروف میناکاری شده، چرم‌های طراحی و نقاشی شده، سفره‌های هفت سین و عسل و دیگر اقلام مربوط به مشاغل خانگی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که طبیعتا اسفند ماه بیشترین فروش سالیانه صورت می‌گیرد، این سازمان به خاطر کنترل قیمت‌های سطح شهر و نیز رفاه مردم، اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است و در واقع با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به کالاهای آن، منجر به کنترل قیمت‌ها در سطح شهر شده است.

کشاورز راد کنترل قیمت‌ها را از اهدف مهم برگزاری جشنواره عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم در زمینه کلیه گل‌ها و گیاهان و برخی از مشاغل سنتی و خانگی و همچنین تولید کنندگان ماهی های زینتی است.

از برنامه های ویژه این جشنواره می توان به ارائه انواع سبزه  و ماهی به مناسبت عید نوروز اشاره کرد که با تنوع بالا ، کیفیت مناسب و قیمت تحت کنترل ارائه میگردد.

لازم به ذکر است این جشنواره در محل بازار مرکزی گل و گیاه اصفهان، واقع در خیابان جی، خیابان همدانیان از پنجم اسفند ماه تا پایان این ماه دایر بوده و همه روزه  از ساعت ۸ تا الی ۲۱  آماده بازدید علاقمندان می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا