نشست های تخصصی تمدن اندیشی در حوزه های علمیه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می کند:

نشست های تخصصی تمدن اندیشی در حوزه های علمیه

نشست های تخصصی تمدن اندیشی در حوزه های علمیه از فعالیت های راهبردی میز تمدن اسلام و ایران  است که توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ویژه طلاب خواهر و برادر استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، عبدالمجید خطیب معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مسئول برگزاری نشست های تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تحول و بازخوانی علوم اسلامی بر پایه درک تمدنی از جمله موضوعات مهمی است که امروزه باید مورد توجه مسئولین محترم حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که مقام معظم رهبری به صورت صریح به اهمیت این موضوع تاکید  نموده اند.

خطیب ایجاد انگیزه برای محققین حوزوی به منظور تأمین نیازهای دولت دینی و طراحی نظام‌های اقتصادی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی برای نیل به تمدن اسلامی، از ضرورت‌های علمی و عملی حوزه‌های علمیه امروز دانست و اظهار داشت: در همین راستا  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان به منظور تربیت و آموزش مبلغین تخصصی برای نشر معارف تمدنی اسلام در نهادهای فرهنگی و تقویت منظر تمدنی به علوم اسلامی با دعوت از استادان متخصص در موضوعات تمدن اسلام و ایران اقدام به برگزاری نشست های علمی و تخصصی در مدارس علمیه حوزه های علمیه خواهران و برادران نموده است.

وی افزود: این نشست ها در تاریخ نهم اسفند ماه سال جاری با مشارکت و همکاری مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران استان اصفهان و با حضور استادان مطرح کشوری، جناب حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری عضو هیأت علمی و مدیر گروه تاریخ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم(ع) و جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار عضو هیئت علمی و مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار خواهد شد.

معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) ادامه داد: این نشست ها در سال گذشته نیز برای طلاب و علاقه مندان به موضوعات تمدنی برگزار و با استقبال وسیع طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران  روبرو شد.

وی با بیان این که موضوع نشست های علمی امسال «تمدن اندیشی در حوز ه های علمیه(اهمیت،مسائل،چالش ها وظرفیت ها)» می باشد، تأکید کرد: هدف از برگزاری این نشست ها پرداختن به دغدغه های علمی و فرهنگی مقام معظم رهبری و  ایجاد انگیزه، تقویت بنیان‌های علمی و ارائه جهت و مسیر تحول در موضوعات تمدنی  در بین طلاب حوزه علمیه اصفهان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا