مرکز مدیریت حوادث در تبریز احداث می‎شود

ارک خبر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برنامه‎ریزی برای احداث مرکز مدیریت حوادث در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در مراسم تجلیل از اکیپ اعزامی به مناطق زلزله زده کرمانشاه و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی این مرکز، در مواقع مورد نیاز و بروز حوادث می‌توانیم مصدومان و آسیب دیدگان را اسکان داده و به درمان آنان بپردازیم تا از نظر مدیریت حوادث و امدادرسانی در استان مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان این‎که حضور دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مناطق زلزله زده کرمانشاه تجربه‎ی ارزشمندی محسوب می‎شود، تاکید کرد: خرسندیم که به عنوان خادمان زائران در مهران همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور داشتند که بعد از اطلاع از وقوع زلزله در کرمانشاه، در اسرع زمان طی هماهنگی‎های انجام شده، همکارانمان از مهران عازم سرپل ذهاب به منظور خدمت رسانی به مردم شدند.

صومی افزود: اولین گروهی بودیم که در این منطقه حضور داشتیم که خوشبختانه به طور منظم و مشخص کردن برنامه‎های از پیش تعیین شده، امور ساماندهی و مدیریت شد تا خدمات کیفیت و بهره وری بالایی را داشته باشند.

وی با بیان این‎که حدود ۱۷۰ نفر اکیپ کمک به مناطق زلزله کرمانشاه را تشکیل می‎داد، گفت: انتخاب و بیرون کشیدن این تعداد همکار از سیستم پزشکی دانشگاه کار آسانی نبود که با همراهی و حمایت همکارانمان این کار انجام شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یاد آور شد: در موقع ورود اکیپ به منطقه، با انتظارات مضاعفی رو به رو شدیم و متاسفانه مشاهده می‎شد که تعدادی از پزشکان حاضر در منطقه، بعد از وقوع زلزله آن جا را ترک کرده بودند.

صومی ساختن نفس انسانی و تجربه شرایط سخت و نیز درک رنج‎ها و درد‎ها را از دیگر نتایج مهم این اکیپ اعزامی دانست است که البته شناسایی نیازهای درمانی و بهداشتی منطقه را نیز به دنبال داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود اشاره راه اندازی سه مرکز به نام آذربایجان شرقی در کرمانشاه، بیان کرد: این مراکز با همراهی خیران، انجمن‎ها و سمن‎ها در کرمانشاه ساخته خواهد شد و پیمانکار پروژه به زودی مشخص می‌شود.

در پایان مراسم از اکیپ اعزامی به مناطق زلزله زده کرمانشاه و خدمت رسانان به زائران اربعین حسینی تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا