بخشی از امور احیای دریاچه ارومیه را به سمن‌ها بسپارید

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مشارکت سازمان های مردم نهاد، گفت: بهتر است که بخشی از امور احیاء دریاچه ارومیه با تمام اختیارات، به سمن‌ها و گروه‌های مردمی سپرده شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی مجید خدابخش در هفتمین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاچه ارومیه، توجه به بعد فرهنگی و اجتماعی احیاء دریاچه ارومیه را ضروری دانست و اظهار کرد: باید بتوانیم که از ظرفیت دانشگاهیان، علما، روحانیان و مردم محلی در جهت احیا دریاچه ارومیه استفاده کنیم، چراکه مشارکت آنان در پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان این که الگو سازی فرهنگی مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امام جمعه تبریز در خطبه‌های خود به این موضوع می‌پردازند و البته مشارکت و همراهی دیگر فعالان در عرصه فرهنگی و اطلاع رسانی در خصوص وضعیت آب استان می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.

وی تاکید کرد: به حوزه کشاورزی هم باید ورود جدی شود و تمام برنامه ریزی‌ها و اقدامات به طور هدفمند انجام شود.

خدابخش بررسی علمی و پایش طرح‌های احیا این دریاچه را ضروری دانست و افزود: پایش و بررسی تغییرات شاخص‌ها باید طی برنامه زمان بندی انجام شود و همچنین از روش‌های جدید تصفیه و انتقال آب نیز استقبال می‌کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود یاد آور شد: به خاطر دارم که در سال ۶۹ که با مشکل پیشروی آب دریاچه ارومیه مواجه بودیم که امروزه به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و دیگر مسائل، این وضعیت عوض شده است.

خدابخش تاکید کرد: در صورت بروز اشتباهات در تصمیم گیری‌ها، باید در اسرع زمان کارها اصلاح شود و هر سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، با همراهی هم بتوانند به برنامه های تعیین شده برسند.

دکمه بازگشت به بالا