همکاری های پایدار اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی تبریز و ایالت راین لند فالز آلمان

ارک خبر- شهردار تبریز و رییس شورای اسلامی شهر تبریز در دیدار با جمعی از اعضای شرکت تجاری آلمانی BSG در خصوص همکاری های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی گفتگو کردند.

به گزارش شهریار، در این دیدار طرفین بر شروع همکاری ها در زمینه های اقتصادی، تجاری، انرژی های نو، مسایل زیست محیطی، بازیافت زباله و صنعت چرم و کفش بین تبریز و ایالت راین لند فالز آلمان تاکید کردند.

مهندس شهین باهر در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی گفت: اساسی ترین موضوعاتی که امروزه برای شهرها مهم و اولویت دار است، بحث های اقتصادی است که اساس توسعه شهرها را شکل می دهد.

شهین باهر افزود: تبریز یکی از قطب های فعال کفش در منطقه خاورمیانه است. این صنعت علیرغم فعال بودن در کنار صنعت های مثل فرش تبریز نیاز به علم و تکنولوژی های جدید در زمینه مد و طراحی دارد تا بیشتر از قبل بتواند بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد.

وی تصریح کرد: شروع این روابط می توانند تولیدکنندگان را با روش های بروز و جدید که در آلمان اجرایی می شود، آشنا کند و از طرفی موقعیت این امکان ایجاد می شود تا تولیدکنندگان آلمانی نیز در تبریز سرمایه گذاری کنند و این صنعت تبریز جهانی شود.

دکتر شکور اکبرنژاد، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بر روابط پایدار بین شهر تبریز و ایالت راین لند فالز علی الخصوص در زمینه مسائل علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان علمی و تیزهوش دانشگاه های تبریز در زمینه اختراعات محصولات جدیدی را ارائه می دهند که با گسترش این روابط می توان تجاری سازی کرد و به تولید انبوه رساند.

در ادامه دیدار اونال کایمکچی یکی از مدیران ارشد ترک تبار این شرکت اقتصادی، اشتراکات تاریخی و فرهنگی با آذربایجان و ایران را یکی از دلایل و اولویت خود برای حضور در تبریز عنوان کرد و افزود: شهر پرماسنس آلمان یکی از قطب های صنعت کفش چرم آلمان و اروپاست که به روزترین متدهای دنیا در زمینه طراحی و کیفیت در آن اجرا می شود و از طرفی شهر تبریز نیز در این منطقه از جهان رتبه برتر در زمینه کفش را دارد که با همکاری های متقابل در زمینه جنس و کیفیت می توان از تجارب همدیگر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: علاقمندیم که طولانی مدت با تبریز رابطه داشته باشیم و روابط پایدار تعریف شود تا بتوانیم از تبریز و ظرفیت های آن استفاده کنیم تا این همکاری ها باعث افزایش بیشتر معاملات تجاری، دانشگاهی و علمی شود.

دکمه بازگشت به بالا