برای دو درصد سود بیشتر به موسسات مالی غیرمجاز اعتماد نکنید

خبرگزاری ارک: رئیس کل بانک مرکزی گفت: به مردم اخطار داده‌ایم که نباید ۲ درصد سود اضافه اعتماد آنها را به موسسات مالی غیرمجاز جلب کند، چرا که کل منابع مالی آنها به خطر می افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف امروز در همایش همدلی و هم‌زبانی دولت و بخش خصوصی گفت: ۹۵ درصد از اوراق بازار سرمایه که مورد معامله قرار می گیرد از نوع سرمایه است و سهم کمی به اوراق بدهی اختصاص می یابد، در حالی که یکی از مشکلات اصلی نظام بانکی این است که اوراق بدهی رایج نشده و بنابراین باید به سمتی برویم که این اوراق در بازار سرمایه سهم داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بنگاههای بزرگ نباید برای تامین مالی خود به بانکها مراجعه کنند، چرا که حضور آنها در بانکها فضا را برای بنگاههای کوچک و متوسط محدود می کند و بنابراین با توجه به سهم پایین بازار سرمایه در اقتصاد، باید شرایطی را فراهم کرد که بیشترین تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت گیرد.

وی با انتقاد از رشد قارچ‌گونه موسسات مالی غیرمجاز تصریح کرد: این موسسات طی سالهای گذشته ایجاد شده اند و البته بانک مرکزی نیز در دولت جدید به شدت به دنبال برخورد با آنها است و در این میان وزارت کشور، مراجع قضایی و استانداری ها در جریان موضوع قرار گرفته اند، اما باید دقت داشت که برخورد با آنها نیاز به ظرافت های خاصی دارد تا با کمترین خسارت، نظارت ها صورت گیرد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، برخی از این موسسات تعلیق شده و برخی دیگر اگر بتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند به کار خود ادامه خواهند داد، این در شرایطی است که یک موسسه مالی شکل می گیرد که علی‌رغم منع زیاد فعالیتی که برایش قائل می شوند، فعالیت خود را ادامه می دهد، اعتماد مردم را جلب می کند و در نهایت همین منابع مالی را به فنا خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا