بهره‌برداری از قطار میانه – تبریز پنجم اردیبهشت ۹۷

ارک خبر-استاندار آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری قطار میانه – تبریز در پنجم اردیبهشت همزمان با سفر رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در همایش ائمه جمعه استان گفت: برخی از مشکلات زیرساختی هستند که پروژه مزمن شدند و از جمله آن‌ها می‌توان پروژه راه‌آهن میانه – تبریز را نام برد که ۱۷ سال از کلنگ‌زنی آن گذشته است.

خدابخش افزود: طبق برنامه‌های بازدید، پنج بار از پروژه راه آهن میانه – تبریز بازدید کرده‌ام که با پیگیری امید است در پنجم اردیبهشت همزمان با افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ و سفر استانی ریاست جمهوری به تبریز، لوکوموتیو این پروژه به بستان‌آباد برسد.

وی بیان کرد: هر کاری پیگیری لازم دارد تا به سرانجام برسد به عنوان مثال، برای مصلای سراب اعتبار گرفته شده، ولی در یک قسمتی گیر کرده بود که مشکلات آن را حل کردیم و اعتبارات تخصیص یافت چرا که اگر پیگیر نبودیم، مشکلات در همان حالت باقی مانده بود.

وی درادامه به احداث کارخانه خودروسازی با تولید سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه اشاره کرد و افزود:با توجه به تولید قطعات زیاد در استان، ولی به خودروسازی نرسیده‌ایم و اگر هم باشد؛ تعداد تولیدی کم بوده از این رو بخش خصوصی آمادگی لازم برای ورود به پروژه خودروسازی در استان را دارد به طوریکه اگر بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم، نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه هر سال تولید خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: استان ظرفیت خوبی برای نمایندگی در مجلس دارد به طوریکه دو نفر از نمایندگان استان در هیات رئیسه هستند و به راحتی می‌توان از طریق آن‌ها با وزرا در ارتباط بود.

وی درپایان سخنان خود با اشاره به آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ما باید از این آیات اطاعت کنیم، زیرا اگر بخواهیم به آیات قرآن عامل باشیم، باید آن را در زندگی و کار جاری سازیم.

وی افزود: فارع از جمع‌بندی و مشکلات ارائه شده ما نیز از مشکلات اطلاع داریم، ولی با توجه به اینکه امام راحل (ره) با فرمان تاریخی خود، نماز جمعه را برپا کرده و حکم به آغاز آن در کشور دادند، از این رو از نظر انقلابی تکلیف را مضاعف کرده و البته ائمه جمعه کانون معرفت، سیاست و دیانت در کشور هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با تلاش ائمه جمعه مصلا‌های جدیدی در استان احداث شده و یا در حال احداث است، گفت: در ۴۰ سال گذشته همه شاهد نقش ائمه جمعه بوده‌ایم که در همه مباحث ورود ارزشمند و مقتدری داشتند تا معرفت را بین مردم افزایش دهند.

دکمه بازگشت به بالا