حفظ فضای سبز و صرفه جویی گسترده در آب ، اولویت های اصلی ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

حفظ فضای سبز و صرفه جویی گسترده در آب ، اولویت های اصلی ذوب آهن اصفهان

مراسم روز درختکاری در ذوب آهن اصفهان در مجموعه نهالستان با حضور تعدادی از معاونین ، مدیران و کارکنان شرکت و با حضور آیت ا… رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در  روز سه شنبه ۱۵ اسفند طی آیین ویژه ای برگزار گردید .

در این آیین آیت ا… رهبر به بیاناتی از ائمه معصومین در مورد ثواب کاشتن درخت پرداخت و یادآور شد : سفارش ائمه اطهار (ع)است که هر درختی را که بکاری  گویا فردی را زنده کرده ای و بریدن هر درخت بدان معنا است که انسانی زنده را از بین برده ای.  انشاا… خدا منزلت دهد که فضای سبز را حفظ و  آلودگی را کاهش دهیم. امید است که  در مقابل آیندگان و تمام موجودات زنده روسفید باشیم و مدیون نباشیم .

در ادامه این آیین مهندس حسن ضیاء معاون پشتیبانی و ساخت شرکت با گرامیداشت روز درختکاری گفت : در راستای صرفه جویی در مصرف آب به کاشت گونه هایی از درختان به نام قره داغ ، بادام کوهی و زیتون که نیاز به آب کم دارد و در راستای بیابان زدایی مورد استفاده قرا می گیرد اقدام کرده ایم  . در حال حاضر به میزان ۲۴۰۰ هکتار از فضای سبز شرکت توسط آبیاری قطره ای انجام می شود که خود از هدر رفت زیاد آب به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ فضای سبز و صرفه جویی گسترده در آب ، اولویت های اصلی ذوب آهن اصفهان است ، افزود :ذوب آهن خدمت بزرگی برای منطقه انجام داده است وجود ۱۶۵۰۰ هزار هکتار فضای سبز در یک کارخانه در دنیا بی نظیر است . پرسنل و مدیران ذوب آهن باید اینجا را حفظ نمایند هرچند که با قهر طبیعت مثل کم آبی هم روبرو هستیم. کارخانه با مشکل کم آبی مواجه است و ما دنبال این هستیم که آب و فاضلاب زرین شهر را ۹۰ لیتر در ثانیه به منطقه برسانیم و در مورد آب و فاضلاب فولادشهر و نجف آباد نیز اقداماتی انجام داده ایم

وی افزود : فضای سبزی که در کارخانه موجود است برای سلامتی منطقه و خودمان باید آن را حفظ نماییم و شعار ما این است که قهر طبیعت در ما اثر ندارد . ما دنبال این هستیم که فضای سبزمان را از دست ندهیم و این فضا باقی بماند. ما باید فرهنگ سازی کنیم چرا که آب در منطقه و کل کشور کمیاب شده است . باید اول خودمان این مسئله را درک کنیم و  بعد به کل پرسنل آموزش دهیم که در مصرف آب صرفه جویی نماییم. به هر طریق باید این فضای سبزمان را حفظ نماییم و منطقه لنجان نیز در این مورد کمک بسیاری می تواند انجام دهد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا