مشکل اصلی واحدهای تولیدی، نبود نیروی کار ماهر و کاربلد است

ارک خبر- استاندارآذربایجان شرقی تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی، نبود نیروی کار ماهر و کار بلد است و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به واحدهای صنعتی می‌تواند راه گشا باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش ضمن بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شماره سه عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان مهمترین سازمان در امر اشتغال در کشور، دارای نقش تاثیرگذاری است.

وی یکی از مشکلات جامعه کنونی را ورود به حرفه‌های گوناگون، بدون داشتن مهارت لازم دانست و افزود: داشتن گواهینامه‌های مهارت در افراد، موجب جلب اعتماد مردم به صاحبان صنوف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر فرهنگ و نگرش در جامعه افزود: این فرهنگ سازی باید از بطن خانواده و والدین صورت گیرد، چرا که این دیدگاه که اشتغال فرزندان در گرو داشتن مدارک دانشگاهی است، صحیح نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در راستای آموزش و اشتغال جوانان فعالیت می‌کنند، حرکتی در خور احترام و ارزشمند انجام می‌دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره سه تبریز از کارگاه‌های آموزشی بازدید و با کارکنان و مربیان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

“یعقوب نماینده”، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال جاری، تنها راه نجات جامعه از معضل بیکاری را، مهارت آموزی نیروی فعال کار دانست.

وی بیان کرد: ماموریت و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تامین و تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار و ایجاد فرهنگ فنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه ۲۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار کارخانه‌های استان فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز آموزشی در جوار صنایع مطرحی همچون تراکتور سازی، ماشین سازی، شیرپگاه، شیرین عسل و … مشغول ارتقای سطح علمی کارگران مجموعه‌های صنعتی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص اجرای طرح “ایران مهارت در مدارس کشور” اظهار کرد: در این طرح که با همکاری آموزش و پرورش و مراکز آموزشی دیگر اجرا می‌شود، از اوقات فراغت دانش آموزان در جهت مهارت افزایی آنان استفاده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا