توزیع ۲۵ هزار بسته حمایتی شب عید بین مددجویان بهزیستی استان

ارک خبر-مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از توزیع ۲۵ هزار بسته حمایتی شب عید، هریک به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در بین مددجویان بهزیستی استان خبر داد.

محسن ارشد زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در آستانه ی عید نوروز ۲۵ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان بسته حمایتی دریافت می کنند، اظهار کرد: ارزش این بسته های غیر نقدی ۴۰۰ هزار تومان برای هر خانوار بوده که شامل مواد غذایی، شیرینی و آجیل شب عید است.

وی افزود: بسته های حمایتی در مجموع برای ۲۵ هزار خانواده توزیع می شود، این بسته ها عمدتا توسط کمک های مردمی، خیران و موسسات خیریه و با اعتبارات بهزیستی استان تامین شده است و تا فرا رسیدن عید نوروز در بین خانواده های بهزیستی توزیع می شود.

وی با بیان این‌که طی برنامه ریزی دولت سبد غذایی در بین خانواده ها در آستانه ی عید توزیع می شود، گفت: به مناسبت شب عید، سبد غذایی از طریق شارژ کارت یارانه به خانواده ها پرداخت می‌شود و در این راستا فروشگاه‌هایی مشخص شده تا خانواده ها بتوانند از آن محل سبد غذایی خود را تهیه کنند برای هر خانوار تا ۱۲۰ هزار تومان و برای هر نفر ۳۰ هزار تومان تعلق می گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در استان ما حدود ۳۱۰ هزار نفر از مددجویان و نیازمندان سبد غذایی دریافت می کنند که از این تعداد حدود ۱۶۰ هزار نفر از خانواده های تحت پوشش بهزیستی بوده و مابقی نیز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.

وی با بیان این‌که طی ایام تعطیلات بازید از مراکز شبانه روزی وابسته به بهزیستی استان جزو برنامه های اداره کل بهزیستی استان است، گفت: از شب عید تا پایان تعطیلات نوروزی به منظور جویای احوال مددجویان، کودکان بی سرپرست، سالمندان معلولان و بیماران روانی مزمن بازدید می کنیم تا مسائل و مشکلات آن ها را از نزدیک شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که در استان ما ۱۶۰ هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند، افزود: از این تعداد ۶۰ هزار نفر آن‌ها از خدمات بهزیستی را به صورت مستمر و مابقی به صورت موردی خدمات دریافت می کنند.

ارشدزاده افزود: حدود یک هزار و ۸۵۰ نفر کودک بی سرپرست، ۱۲ هزار نفر زن سرپرست برای ۴۰ هزار نفر اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی استان هستند، ۶۰ هزار نفر در حوزه ی آسیب های اجتماعی به صورت موردی و موقتی خدمات بهزیستی استان را دریافت می کنند که در مجموع بیش از ۲۶۰ هزار نفر از خدمات مستمر و موردی بهزیستی استان بهره مند می شوند، البته ۳۵ هزار فرد معتاد نیز در مراکز مشاوره ای و سرپایی بهزیستی خدمات توانمندی و بازتوانی دریافت می کنند.

دکمه بازگشت به بالا