استاندار: آذربایجان شرقی در حوزه بوم گردی رتبه پایینی دارد

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه بوم گردی در عرصه گردشگری، از رتبه پایین استان در این زمینه ابراز تاسف کرد و خواستار توجه رسانه ها به این موضوع مهم و ارزشمند شد.
استاندار: آذربایجان شرقی در حوزه بوم گردی رتبه پایینی دارد
مجید خدابخش عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، اظهار کرد: در حالی که امروز حوزه گردشگری ایران و آذربایجان برای توریست های خارجی در بوم گردی خلاصه می شود، متاسفانه آذربایجان شرقی از استان هایی چون اصفهان و کرمان بسیار عقب مانده است و باید با همکاری های اهالی رسانه، مسئولان فرهنگی و گردشگری در این زمینه گام های اساسی برداشته شود.
به گفته وی، استان های اصفهان و کرمان بالای یکصد منطقه بوم گردی دارند که این رقم در آذربایجان شرقی معادل صفر است که این وضعیت در سالی که رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ نامگذاری شده است، بسیار نگران کننده است.
خدابخش از اعطای تعداد ۱۶ فقره مجوز برای ایجاد نقاط بوم گردی در آذربایجان شرقی خبر داد که تاکنون هیچ کدام فعال نشده است و برای پیگیری موضوع روز پنجشنبه نشستی در استانداری برگزار می شود.
وی با اشاره به جایگاه تاریخی صنعت آذربایجان شرقی در سال های گذشته، از تنزل این جایگاه به رده پنجم ابراز گلایه کرد و افزود: این در حالی است که با توجه به ظرفیت های گوناگون استان، ما باید پس از تهران رتبه های دوم را در عرصه صنعتی داشته باشیم.
خدابخش از خبرنگاران و رسانه های گروهی خواست تا با پرداختن به مسائل و مشکلات استان و پیگیری آنها، مسئولان را در مسیر خدمت رسانی بهتر به آحاد مردم و نیز رفع مشکلات یاری کنند.
وی به ارزش و اهمیت کار خبرنگاری در بهبود وضعیت کشور اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران به لحاظ فکر و اندیشه و احساس نسبت به سایر مردم متفاوت تر بوده و نوع نگرش آنها به مسائل مختلف جامعه متمایزتر از بقیه افراد است که این تفاوت باعث می شود با قلم فرسائی و خلق آثار و گزارش های خبری که خود هنری وسیع است، دغدغه های جامعه را مطرح و مسئولان را نسبت به رفع مشکلات راهنمائی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان با عنوان اخلاق مدار و حساس به منافع استان یاد و اظهار کرد: انتظار داریم این فعالان خبری با انتشار اخبار و گزارش های مستند و مفید، جایگاه از دست رفته استان در توسعه را احیا کنند.
خدابخش، ارتباط نزدیک بین خبرنگاران و مسئولان و مدیران اجرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به تمام مدیران اجرایی اعلام کرده ام همیشه در فضای مجازی حضور داشته و با شجاعت و تصاویر خودشان در این فضای رسانه ای مهم فعال شوند تا بدین ترتیب با نزدیکی بیشتر به مردم در رفع مشکلات جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی از تلگرام به عنوان فناوری نوین ارتباطی یاد کرد که دوری مدیران اجرایی از این فضا تاسف آور است.

دکمه بازگشت به بالا