دوین برنامه برای تنظیم کیفیت نان در آذربایجان شرقی

ارک خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی از تدوین برنامه برای تنظیم کیفیت نان در این استان خبرداد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی جهانگیری عصر امروز در کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی اظهار داشت: از سال آینده قیمت نان بر اساس کیفیت و ترکیب آن تعیین و به مردم عرضه می‌شود و برای نان‌های سبوس دار گواهینامه‌ای ویژه هم طراحی و به نانوایان داده می‌شود تا مشخص شود در هر نانوایی نان با چند درصد سبوس و با چه ترکیب آردی، پخت و عرضه می‌شود.

وی افزود: تا پایان فروردین ۹۷، برنامه مشخصی برای تنظیم کیفیت نان در سال آینده تدوین خواهد شد چرا که افزایش کیفیت نان در واقع به تأمین و افزایش سلامت مردم منجر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تشدید نظارت بر اجرای مصوبات این کارگروه و همچنین مسائل مربوط به پخت نان‌های متنوع در شهر با توجه به رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ ادامه داد: صدور مجوز برای تولید نان‌های با کیفیت و مرکب از چند آرد مختلف، موجب رضایت مندی مردم و گردشگران هم می‌شود.

گفتنی است در این کارگروه مقرر شد با توجه به ایجاد ترافیک و افزایش هزینه‌ها به هنگام خرید ماهانه ۳ نوبت آرد از سیلو‌ها، این وعده‌های خرید به ماهانه ۲ بار کاهش یابد.

دکمه بازگشت به بالا