تبریز ۲۰۱۸ فرصتی طلایی برای احیای فرهنگ و هنر تبریز است

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی گفت:رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ فرصتی طلایی برای احیای فرهنگ و هنر تبریز است و نباید به دنبال ساختمان سازی و برنامه‌های سخت افزاری برای این رویداد بود بلکه باید تلاش‌ها بر احیا و بهبود جایگاه فرهنگ و هنر تبریز متمرکز شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مجید خدابخش عصر امروز در مراسم افتتاح ۱۰ باب سینما که به صورت هم زمان و از طریق ویدئوکنفرانس برگزارشد با بیان اینکه تبریز در گذشته در حوزه فرهنگ و ادب شهر اولین‌ها بود اظهار داشت: حتی نخستین سینما، چاپخانه، مدرسه و سالن تئاتر هم در این شهر ایجاده شده، اما هم اکنون از آن جایگاه فاصله گرفته است.

وی افزود: باید با بازسازی و احیای جایگاه فرهنگی و هنری تبریز و استان، به دوران اولیه این حوزه بازگردیم و این هویت را احیا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ را هم فرصتی طلایی برای احیای فرهنگ و هنر تبریز دانست و گفت: نباید به دنبال ساختمان سازی و برنامه‌های سخت افزاری برای این رویداد بود بلکه باید تلاش‌ها بر احیا و بهبود جایگاه فرهنگ و هنر تبریز متمرکز شود.

خدابخش در ادامه استقبال گرم خانواده‌ها از سینما‌های استان و تبریز را همانند گذشته موجب رونق این صنعت برشمرد و بر آن تاکید کرد.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: با افتتاح این سالن‌ها بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت‌های موجود سینماهای استان افزوده شد که ظرفیت این سالن‌ها ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است از این رو ظرفیت سینما‌های استان به بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

گفتنی است از مجموعه این ۱۰ سالن سینمایی، ۴ سالن در پردیس سینمایی مجتمع ستاره باران، ۲ سالن در پردیس سینما قدس و ۲ مجموعه سینمایی دیگر در سینما سرباز تبریز و ۲ سالن هم در شهرستان‌های ملکان و عجب‌شیر است.

دکمه بازگشت به بالا