اجرای حکم قلع و قمع درختان زعفرانیه نتیجه‌ی تعلل شهرداری در سال ۹۴ است

ارک خبر- نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز معتقد است اجرای حکم قلع و قمع درختان منطقه زعفرانیه نتیجه‌ی تعلل شهرداری در سال ۹۴ است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سونیا اندیش در جلسه علنی شورا اظهار کرد: اتفاق رخ داده برای فضای سبز منطقه زعفرانیه، تمامی مردم تبریز و کشورمان را ناراحت کرد که بنده به طور کامل روند صدور حکم قلع و قمع را بررسی کردم.

وی ادامه داد: خانمی در سال ۹۴ نسبت به کاشت درخت توسط شهرداری در زمینی که سندش متعلق به اوست، شکایت می‌کند که خرداد ماه سال ۹۵، دادگاه نسبت به خلع ید اعیانی این زمین حکم صادر می‌کند و بر اساس آن شهرداری منطقه ۲ محکوم می‌شود، شهرداری نیز بدون گرفتن مصوبه از کمیسیون ماده ۷ و با ادله ناقص در دادگاه حاضر شده و در دادگاه تجدید نظر علاوه بر محکومیت مجدد، مکلف به پرداخت ۱۶۲ میلیون تومان جریمه می‌شود که نشانگر تعلل شهرداری است.

وی ادامه داد: علی رغم درخواست کتبی مالک زمین نسبت به توافق در خصوص این زمین، شهرداری منطقه موفق به اخذ رضایت مالک نمی‌شود و در نهایت آبان ماه سال ۹۶، سازمان پارک‌ها موضوع را به کمیسیون ماده ۷ ارسال می‌کند و این کمیسیون نسبت به کاربری باغی این زمین نامه‌نگاری می‌کند که این موضوع دی ماه سال ۹۶ از سوی سازمان پارک‌ها به دادگاه اعلام می‌شود تا جلوی اجرای حکم گرفته شود.

اندیش با بیان این‌که ۲۷ اسفند ماه سال گذشته شهردار منطقه ۲ با ارسال نامه‌ای خواستار بررسی موضوع توسط کمیسیون ماده ۷ شده است، گفت: شهردار منطقه ۲ در حالی چنین نامه‌ای نوشته که پیش از این موضوع در کمیسیون ماده ۷ مطرح شده بود و این نشانگر بی خبری و تعلل شهرداری منطقه ۲ است. در روز ۱۵ فروردین که ساعت ۶ صبح این حکم اجرا شد، کسی از شهرداری در محل حضور نداشت.

نائب رئیس شورا خاطرنشان کرد: معتقدم اگر در سال ۹۴ شهرداری تعلل نمی‌کرد و با ادله کافی و نظر کمیسیون ماده ۷ در دادگاه حضور می‌یافت، به هیچ عنوان کار به این مرحله نمی‌رسید.

وی با بیان این‌که حدود ۱۵ پرونده این چنینی در شهرداری وجود دارد، اظهار کرد: مجموعه شهرداری باید با دقت و حساسیت موضوعات مرتبط با فضای سبز را بررسی کنند تا شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.

دکمه بازگشت به بالا