درخشش تیم « Sadrarobot» از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد چیستا رباتیک صدرا از استان اصفهان در سیزدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران – تهران

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

درخشش تیم  « Sadrarobot»  از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد چیستا رباتیک صدرا از استان اصفهان در سیزدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران – تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، تیم « Sadrarobot»  از آموزشگاه فنی و حرفه ای چیستا رباتیک صدرا از استان اصفهان، در سیزدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که از ۱۶ لغایت ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید در لیگ های ربات امدادگر پیشرفته، ربات حل ماز، ربات های امدادگر فضای مجازی و ربات های حضور فعال داشتند.

جعفری مؤسس و مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای چیستا رباتیک در تشریح این خبر گفت: تیم های ایرانی از سال ۱۳۸۲ از جمله فعال ترین تیم های ربوکاپ بوده و تعداد تیم های ایرانی سال به سال رو به افزایش بوده است. مسابقات ربوکاپ آزاد ایران محلی برای آماده سازی و تقویت تیم ها جهت شرکت در مسابقات جهانی می باشد. به علاوه اینکه تیم های نوپا این فرصت را پیدا می نمایند تا از تجربیات تیم های دیگر استفاده نمایند و بیشتر با این مسابقات آشنا شوند.

آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا از سال ۱۳۹۱ اقدام به آموزش تخصصی کارآموزان خود جهت حضور در این مسابقات نموده است. هر ساله کارآموزان این آموزشگاه در قالب تیم های SADRAROBOT موفق به کسب رتبه های برتر این مسابقات در بخش دانش آموزی شده اند. امسال نیز مطابق سال های قبل آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا موفق به شرکت در این مسابقات شدند و در لیگ های ربات امدادگر پیشرفته، ربات حل ماز، ربات های امدادگر فضای مجازی و ربات های فوتبالیست حضور داشتند.

ماحصل تلاش تیم های SADRAROBOT کسب مقام اول در لیگ امدادگر فضای مجازی (COSPACE ) و راهیابی به مسابقات جهانی ROBOCUP2018 ،کسب مقام اول در لیگ سوپر تیم ربات امدادگر پیشرفته، کسب مقام سوم در لیگ ربات امدادگر پیشرفته و کسب بهترین تیم فنی در لیگ ربات های فوتبالیست وزن آزاد شدند.

لازم به ذکر است: ربوکاپ یا جام جهانی ربات‌ها، یک پروژه بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی،رباتیک و دیگر زمینه‌های مرتبط است. فدراسیون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مسئله‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فن آوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند به پرورش تحقیقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد. هدف نهایی ربوکاپ تشکیل یک تیم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به پیروزی دست یابد. برای این که یک تیم از ربات‌ها در واقع بتوانند فوتبال بازی کنند فن آوری‌های گوناگونی باید دخیل شوند، از جمله اصول طراحی عامل‌های خودکار، همکاری چند عامله ، استفاده از استراتژی، تحلیل و استدلال زمان واقعی، و ترکیب حس‌گر‌ها. ربوکاپ محلی است برای آزمون یک تیم از ربات‌های هوشمند پرسرعت در محیطی پویا.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا