استفاده از سگمنت الیافی در پروژه خط ۲ قطارشهری تبریز
ارک خبر- سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: فرآیند استفاده از سگمنت الیافی در پروژه خط ۲ قطارشهری تبریز به عنوان اولین پروژه مترویی کشور و دومین پروژه مترویی آسیا در تسریع و کاهش هزینههای بهرهبرداری از مترو در تبریز اثر گذار است.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، کریم صادقزاده از توجه جدی بودجهبندی سال ۹۷ شهرداری تبریز به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده برنامهریزی پروژههای عمرانی متوجه قطار شهری است.
وی با اشاره به ضرورت بهرهمندی تبریز از یک ساختار توسعه یافته ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: دیگر زمان آن فرا رسیده است تا معضلات زیست محیطی و ترافیکی شهر تبریز هر چه سریعتر رفع شود.
صادقزاده تصریح کرد: فرآیند استفاده از سگمنت الیافی در پروژه خط ۲ قطارشهری تبریز به عنوان اولین پروژه مترویی کشور و دومین پروژه مترویی آسیا در تسریع و کاهش هزینه های بهره برداری از مترو در تبریز اثر گذار است.
گفتنی است: تبریز هم از همان ابتدای فکر تاسیس مترو در ایران، به عنوان یکی از شهرهای هدف، مد نظر بود تا اینکه برای اولین بار در سال ۱۳۶۹، موضوع مطالعه و احداث قطار شهری در این شهر، در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نتیجه آن، تصویب احداث ۴ خط ریلی درون شهری و یک خط حومه ای بود؛ اما سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز نیز در اواخر سال ۱۳۸۰ آغاز شد تا این که در نهایت، در جلسه بیست و نهم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، احداث خط ۱ قطار شهری تبریز تصویب و عملیات اجرایی خط ۱ در سال ۱۳۸۱ آغاز شد.