ایجاد شغل برای ۶ هزار مددجوی آذربایجان شرقی

ارک خبر- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت:درسال جاری برای ۶ هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان این مطلب گفت: این میزان اشتغالزایی ازپیش بینی اشتغال برای ۶ هزار مددجوی آذربایجان شرقی طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش این نهاد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲۰ هزار مددجو بین ۲۰ تا ۵۰ ساله در استان در شرایط اشتغال قرار دارند که با آموزش‌های فنی و حرفه ای، کاریابی و پرداخت وام‌های اشتغال در مسیر خود کفایی قرار خواهند گرفت.

به گفته وی با خودکفا شدن ۱۰ هزار نفر از مددجویان در سن اشتغال در سال گذشته تعداد خانوار‌های تحت حمایت ۱۵ درصد کاهش یافته است.

فاتح با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۷ هزار طرح اشتغالزا به همت این نهاد اجراشده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد و تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۶۵۲ طرح کار انگیزی، یک هزار و ۸۸۶ طرح توان افزایی و چهار هزار و ۷۴۵ طرح خودکفایی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اضافه کرد: در سال گذشته بانک‌های عامل با پرداخت بیش از ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات، زمینه اشتغال ۵ هزار و ۲۸۰ نفر از مددجویان را در آذربایجان شرقی فراهم کردند.

فاتح گفت: در این مدت ۱۹ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی هم از طریق صندوق امداد ولایت به هزار و ۸۴۱ مددجو پرداخت شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی تحت نظارت این نهاد در استان در حال اجرا است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته ۷۶۲ فقره وام اشتغالزایی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان به فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.

دکمه بازگشت به بالا