تبریز میزبان کنفرانس بین المللی «سیاو – ایکوموس»

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از میزبانی تبریز برای برگزاری کنفرانس بین المللی «سیاو – ایکوموس » برای نخستین بار در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: کمیته بین‌المللی معماری بومی (ایکوموس/ سیاو) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کنفرانس ۲۰۱۸ با موضوع “میراث فرهنگی و توسعه پایدار” را از تاریخ ۹ تا ۱۱ مهر ۱۳۹۷، در شهر تبریز برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف ایکوموس تشویق جوامع محلی و مردم سراسر جهان برای توجه به جایگاه میراث‌فرهنگی در هویت و اجتماعی شدن افراد، آگاهی‌افزایی از میزان گستردگی و آسیب‌پذیری میراث‌فرهنگی و همچنین تلاش در جهت حفاظت و ارتقای میراث‌فرهنگی است.

آبدار با اشاره به عنوان بین المللی کهن شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ — “پایتخت گردشگری جهان اسلام”— غنایت در میراث فرهنگی و تاریخی اصیل تبریز را دلیل اصلی انتخاب از سوی کمیته بین‌المللی معماری بومی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش، دانست و گفت: تبریز شهری است که از غنای میراث فرهنگی و تاریخی اصیلی برخوردار است و به سبب اهمیت میراث کهن این شهر، شاهد برگزاری کنفرانسی بین المللی برای نخستین بار در کشور و شهر تبریز خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا