پارک بزرگ تبریز به پارک صیفی‌جات تبدیل می‌شود

ارک خبر- شهردار تبریز در خصوص تکمیل پارک بزرگ تبریز، گفت: باتوجه به هزینه‌ی کلان تملک و این‌که تملک زمین‌های کشاورزی منجر به بیکاری کشاورزان می‌شود، معابر ورود و خروج و همچنین پارکینگ، لونا پارک و دیگر ساختمان‌های پیش بینی شده در داخل محدوده پارک را احداث می‌کنیم و کاری با زمین‌های کشاورزی که خود فضای سبز به شمار می‌روند، نداریم تا به این صورت نخستین پارک صیفی‌جات شکل گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر از خریداری ساختمانی در میدان ساعت برای انتقال شورا خبر داد و افزود: به این منظور با اداره کل ثبت اسناد برای تهاتر زمین توافق می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی میدان صاحب آباد، اظهار کرد: نهادهای دیگری نظیر اوقاف، میراث فرهنگی و … در پروژه احیای میدان صاحب آباد دخیل هستند و شهرداری به اندازه‌ی سهم خود به این پروژه ورود می‌کند.

وی با بیان این‌که شهرداری تبریز به دنبال تملک خانه‌های تاریخی است، گفت: باتوجه به بودجه پیش بینی شده شهرداری امسال تعدادی از خانه‌های تاریخی را تملک می‌کند و می‌توانیم قرارداد تعدادی دیگر از خانه‌های تاریخی را امسال تنظیم کنیم تا سال آینده تملک شوند.

شهردار تبریز در خصوص پروژه‌های عمرانی درج شده در بودجه سال ۹۷، اظهار کرد: روز گذشته به همراه آقای اشرف‌نیا تمامی بندهای مربوط به بودجه عمرانی شهرداری بررسی شد و درخواست شورا برای افزایش ۲۵ میلیارد تومانی ردیف بودجه رویداد «تبریز ۲۰۱۸» اعمال شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم برای تغییر نیافتن رقم بودجه عمرانی، افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی ردیف بودجه مترو در قالب تبصره به صورت فروش اوراق درج شود.

وی با بیان این‌که شهرداری مصمم به احیای بافت حاشیه نشین تبریز است، گفت: به منظور احیای ۱۳ هکتار از بافت حاشیه نشین شهر امسال ردیف بودجه مطالعات آن پیش بینی شده است تا بعد از اخذ مجوزات لازم از شورای عالی شهرسازی، سال آینده کارهای اجرایی آن استارت زده شود.

دکمه بازگشت به بالا