ارائه قریب به ۱۳ میلیون نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش غیردولتی در سال ۱۳۹۶

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

ارائه قریب به ۱۳ میلیون نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش غیردولتی در سال ۱۳۹۶

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی استان اصفهان از ارائه قریب به ۱۳  میلیون نفر- ساعت آموزش های مهارتی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای  آزاد استان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، حسین مصلی نژاد رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۲ میلیون و ۹۵۲ هزار  و ۸۰۲ نفر- ساعت در قالب ۱۲ هزار و ۶۸۶ دوره آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد استان اصفهان اجرا گردید که از ۶۲ هزار و ۴۵ نفر دوره، آموزش ارائه شده، ۱۷ هزار و ۱۷۰ نفر مرد و ۴۴ هزار و ۸۷۵ نفر زن بوده است.
مصلی نژاد بیان داشت: این آموزش ها در بخش های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۴۵ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران، تأسیسات، صنایع دستی و … در قالب ۶۳۸ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.
رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی گفت: در استان اصفهان ۱۲۳۲ آموزشگاه دارای مجوز بوده که ۵۱ درصد تعهدات آموزشی اداره کل را اجرا می نمایند که از این تعداد ۴۸۵ آموزشگاه در حوزه بانوان و ۱۳۳ آموزشگاه در حوزه برادران و ۷۴ آموزشگاه به صورت دومنظوره فعالیت آموزشی دارند.
مصلی نژاد اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۶ را در جهت ارتقای کیفی آموزشهای ارائه شده توسط بخش غیردولتی عنوان نمود و به فعالیت های انجام شده شامل انجام ۵۱۶۷ نفر بازرسی به دو صورت ارشادی و نظارتی، برگزاری ۱۹ جلسه هیأت نظارت و ۶۲ جلسه هم اندیشی فی مابین آموزشگاه های آزاد، رؤسا و کارشناسان مراکز به منظور بررسی تمهیدات و فرصتها و نقاط قوت و ضعف پیش روی آموزشگاهها و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص اشاره نمود.

دکمه بازگشت به بالا