چرا شهر دوچرخه‌ها به امپراطوری خودروها تبدیل شد؟

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

یارمحمدیان:

چرا شهر دوچرخه‌ها به امپراطوری خودروها تبدیل شد؟

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: خاطره امپراطوری دوچرخه ها در شهر اصفهان هنوز در ذهن بسیاری از افراد زنده است، اما اینکه چه اتفاق افتاد که شهر دوچرخه ها به امپراطوری خودروها رسید، جای سوال دارد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایمنا، علی یارمحمدیان صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک اظهار کرد: مصرف سوخت های فسیلی در کشور هزینه های زیادی به اقتصاد تحمیل کرده و آلودگی هوا را در کلانشهرها افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه تشدید آلودگی هوای ایران در سال ۲۰۰۱، ۱.۷ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است، گفت: این آمار در سال ۲۰۰۶ به هشت میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض آلودگی هوا قرار دارند، به دیگر هزینه های آلودگی هوا اشاره و تصریح کرد: آلودگی هوا به شهروندان، شهر و دولت هزینه تحمیل می کند.

یارمحمدیان به وضعیت آلودگی هوا و استفاده از خودروهای پاک در سایر کشورها اشاره و اظهار کرد: در شهر توکیو ۹۵ درصد حمل و نقل شهری به صورت همگانی و حمل و نقل برقی است، همچنین در سال ۲۰۱۶ تعداد خودروهای برقی در آلمان ۲۵ هزار خودرو بوده است، البته بر اساس برنامه کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ آلمان باید تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰ هزار جایگاه برقی داشته باشد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی دو کشور چین و آمریکا نیز تا سال ۲۰۲۰ باید شش میلیون خودرو برقی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به وضعیت حمل و نقل پاک در ایران، گفت: در ایران تعرفه های سنگین خودروهای هیبریدی، عامل کاهش گرایش مصرف کنندگان به استفاده از خودروهای بنزینی شده است.

یارمحمدیان با اشاره به وضعیت حمل و نقل اصفهان اظهار کرد: خاطره امپراطوری دوچرخه ها در شهر اصفهان هنوز در ذهن بسیاری از افراد زنده است، زیرا روزی دوچرخه سواران یکه سواران شهر بودند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۲۷ بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ دوچرخه در شهر اصفهان تردد می کرده که برای بیش از ۲۰ هزار نفر گواهی نامه دوچرخه صادر شده بوده است، در سال ۱۳۴۱  نیز بیش از ۸۰ هزار دوچرخه طی یکسال در اصفهان به فروش رفت و تعداد دوچرخه سواران به حدی زیاد بود که کنترل آنها در شهر سخت بود، اما اینکه چه اتفاق افتاد که شهر دوچرخه ها به امپراطوری خودروها رسید، جای سوال دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیون خودرو در شهر اصفهان تردد می کنند که آسمان آبی اصفهان را به آسمانی مملو از دی اکسید کربی و سرب تبدیل کرده است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: سیاست های غلط گذشته هزینه های سنگینی به شهر وارد کرده است و امروز مردم باید تاوان آن را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: مسئولیت در قبال وضعیت حاضر این است که استفاده از خودروهای برقی را افزایش داده و هوای پاک را به اصفهان برگردانیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک مشکل آلودگی هوا را حل نمی کند، این رویداد به شرطی نقطه عطفی برای هوای اصفهان خواهد بود که همه به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

یارمحمدیان در بخش دیگر سخنان خود به ارایه گزارشی از فعالیت های شرکت نمایشگاهها در سال گذشته پرداخت وگفت: در شش ماهه گذشته با تغییر مدیریت در چند بخش سعی کردیم عملکرد شرکت نمایشگاهها را بهبود بخشیم.

وی قوی کردن تیم بازاریابی داخلی و خارجی نمایشگاه، ارتقا کیفیت و کمیت مراجعه کنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاهها، افزایش تبلیغات محیطی سطح شهر، کاهش هزینه های شرکت بدون وارد شدن هیچ آسیبی به فعالیت های شرکت و تحت تاثیر قرار گرفتن برنامه ها را از جمله اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: شرکت نمایشگاه، یک شرکت تجاری و اقتصادی است که توانست درآمدهای خود را در سال ۹۶، ۱۳ واحد افزایش دهد و این افزایش سود به دلیل کاهش هزینه ها اتفاق افتاده است.

“نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک” از امروز- چهارم اردیبهشت‌ماه- به مدت سه روز در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا