تبریز و اصفهان در حوزه گردشگری آستین بالا زدند/ هدف: جذب گردشگران داخلی و خارجی

ارک خبر- با امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرداران کلانشهرهای تبریز و اصفهان، این دو شهر در زمینه جذب و تبادل گردشگران داخلی و خارجی همکاری های خود را آغاز می کنند.

به گزارش شهریار، پیشنهاد همکاری در زمینه جذب گردشگر بین کلانشهرهای ایران در حاشیه اجلاس رویداد تبریز ۲۰۱۸ از سوی شهردار تبریز مطرح و مورد استقبال قرار گرفته بود که در این بین، شهرداری اصفهان برای آغاز همکاری پیشگام شد.

مهندس ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در حاشیه امضای این تفاهمنامه طی سخنانی اظهار داشت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی بود که در کنار آن بتوانیم با شهرداران شهرهای مختلف کشور صحبت و تبادل نظر کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری مابین دو کلانشهر تبریز و اصفهان اظهار داشت: اصفهان سابقه خوبی در زمینه گردشگری دارد و سعی می کنیم همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ ما هم در این حوزه گام های جدی تری برداریم.

مهندس شهین باهر در تشریح مفاد این تفاهمنامه تصریح کرد: بر این اساس سعی می شود ظرفیت گردشگر پذیری اصفهان در اختیار تبریز قرار گرفته و مسافران تبریز هم به سوی اصفهان هدایت شوند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در راستای این تفاهم همکاری، تورهای تبریز و اصفهان و بالعکس برقرار می شود یادآور شد: بدین ترتیب هزینه های سفر برای گردشگری کاهش یافته و فضا برای سفرهای ارزان قیمت مهیا می شود.

وی از عزم جدی دوطرف برای جذب گردشگران خارجی خبر داد و افزود: با کمک شهرداری های تبریز و اصفهان، تسهیلات ویژه در اختیار تورگردانان خارجی قرار می گیرد تا شهرهای تبریز و اصفهان را برای مسافران خود انتخاب کنند.

مهندس شهین باهر با اشاره به اقدامات گسترده برای تبدیل کلانشهر تبریز به یک مقصد گردشگری خاطرنشان کرد: تبریز هنوز در ابتدای راه است و قطعا در آینده به جایگاه مناسبی خواهد رسید.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان هم طی سخنانی اظهار داشت: امیدواریم با اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه، هر دو کلانشهر بتوانند در زمینه تبادل گردشگر و حتی برگزاری رویدادهای مختلف ازجمله نمایشگاه های گردشگری، هفته های فرهنگی و … باهم همکاری کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه تبریز و اصفهان در تاریخ ایران زمین تصریح کرد: این دو شهر دارای سابقه تاریخی مشترک بوده و هردو در زمینه های مختلف از جمله مبارزه علیه استبداد و آزادیخواهی سابقه طولانی دارند.

به گفته نوروزی، کلانشهرهای تبریز و اصفهان در زمینه تاریخی و فرهنگی نیز از شهرهای برجسته ایران بوده و با توجه به این ظرفیت ها می توانند در تبادلات گردشگر باهم همکاری کنند.

وی با اشاره به اشتراکات بسیار در حوزه های مختلف بین تبریز و اصفهان اظهار امیدواری کرد این تفاهمنامه زمینه را برای آغار همکاری های فرهنگی و اجتماعی هموار سازد.

شهردار اصفهان با اشاره به روحیه مهمان نوازی مردم تبریز و عزم این شهر برای ورود به جرگه ی شهرهای گردشگر پذیر خاطرنشان کرد: با این تفاهمنامه و تسهیلات پیش بینی شده در آن، تبریز یکی از مقاصد گردشگران اصفهان خواهد بود.

وی همچنین از مردم تبریز دعوت کرد تا اصفهان را به عنوان یکی از اهداف سفر خود انتخاب نمایند.

دکمه بازگشت به بالا