معرفی قابلیت های گردشگری اولویت وزارت خارجه است

ارک خبر- مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور گفت: معرفی قابلیت ها و مزیت های گردشگری کشور و تبریز در راستای رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ جزو اولویت های مهم و محوری این وزارتخانه است.
بابایی: معرفی قابلیت های گردشگری اولویت وزارت خارجه است
اسماعیل بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر ظرفیت های بسیار بالای آذربایجان و تبریز در حوزه های گردشگری، اظهار کرد: وزارت خارجه همراه با سایر نهادها، وزارتخانه ها و استانداری و دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی تلاش دارد تا این پتانسیل ها را به خوبی در اقصی نقاط جهان معرفی کرده و کوشش می کند برگشت بهره های مادی و معنوی رویداد تبریز ۲۰۱۸ در منطقه و کل کشور ملموس باشد.
وی، ظرفیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبریز را مورد اشاره قرار داد و افزود: معتقدیم باید این ویژگی های منحصر به فرد تقویت شده و ارتباط با جهان هر روز گسترده تر از روز قبل برای این شهر تاریخی مهیا شود که وزارت امور خارجه نهایت تلاش خود را با رایزنی مداوم و مستمر با مقامات استانی و سایر کشورها به انجام رساند.
بابایی با بیان اینکه نه تنها کشورهای اسلامی بلکه تمامی کشورهای جهان جزو سیاست های کاری وزارت امور خارجه برای توسعه صنعت گردشگری در تبریز است، یادآور شد: جمهوری اسلامی به جز ۱۱ کشور در جهان که به لحاظ سیاسی و در پاره ای از موارد به دلیل مسایل بهداشتی و امنیتی نمی تواند ارتباط برقرار کند، با تمامی کشورهای جهان با رعایت احترام متقابل می خواهد ارتباط نزدیک و گسترده ای داشته باشد و تلاش ها بر این امر مهم استوار است.
وی ادامه داد: به همین دلیل در مراسم افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ علاوه بر نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی، از کشورهای اروپایی و غیرمسلمان نیز مدعوین حاضر بودند.
بابایی گفت: ما باید با زبان روز دنیا و مدرن با کشورهای خارجی برخورد کنیم و این موضوع در رابطه با توسعه همکاری های گردشگری بسیار مهم و تعیین کننده است، چه بسا اگر از محل ورود یک گردشگر خارجی نوع برخوردها و تعاملات به خوبی انجام نشود، آثار منفی آن برای مدت ها در روابط دوجانبه و چندجانبه کشورها باقی بماند.
وی با تاکید بر اینکه ما باید با حفظ تمام ارزش ها و فرهنگ ایرانی و اسلامی خود، بتوانیم با جهان ارتباط داشته باشیم، اضافه کرد: بدون تردید اتباع کشورهای خارجی از اینکه در ایران روسری سر می کنند به هیچ عنوان ناراحت و ناراضی نیستند، اما شاید نوع برخوردها که شاید بسیار هم جزیی به نظر برسد در ایجاد ارتباطات مهمتر از سایر حوزه ها باشد.
بابایی، دعوت از حدود یکصد نفر از نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورهای مختلف جهان برای مراسم تبریز ۲۰۱۸ را از فعالیت های عمده نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور برشمرد و اظهار کرد: ۲۰ وزیر، ۲۵ سفیر و ۲۵ شهردار کشورهای اسلامی از جمله دعوت شدگان به مراسم افتتاح این رویداد مهم بین المللی بود که در نهایت حدود ۶۰ نفر از آنها در مراسم حاضر شدند.
وی، عملکرد وزارت امور خارجه در این بخش را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به فرصت بسیار اندک برای رایزنی و ارسال دعوت نامه ها حضور این تعداد نماینده و سفرای خارجی در تبریز قابل قبول است، اما باید توجه داشت که برای چنین برنامه هایی باید از مدت ها قبل برنامه ریزی کرد.
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمالغرب کشور، تعامل و هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان با این وزارتخانه برای برگزاری مراسم افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ را ستود و گفت: حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز در ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای استقبال و میزبانی مهمانان خارجی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشتند که باید قدردان ایشان باشیم.
۳۰۳۸/۶۱۸۳

دکمه بازگشت به بالا