فوقانی: 7 هزار فریم از فیلم محمد رسول الله عکس گرفتم

خبرگزاری ارک: محمد فوقانی عکاس فیلم محمد رسول الله می گوید مجید مجیدی در مقدمه کتابی که از عکس های این اثر سینمایی منتشر می شود نوشته است که عکس ها همپای فیلم جلو آمده اند.

محمد فوقانی در گفتگو با مهر درباره عکاسی فیلم و سختی های آن بیان کرد: عکاسی فیلم هنر پیچیده ای است و راز و رمزهای زیادی دارد که من بعد از ۲۳ سال کار در سینما و ۳۲ سال عکاسی کردن تازه به این نتیجه رسیده ام.وی که این روزها عکس هایش در نمایشگاه عکس نخستین جشن عکاسان سینمای ایران به نمایش درآمده است، در این باره گفت: عکاسی فیلم محمد رسول الله کار بسیار مشکلی بود که نتیجه زحمات یک تیم بود و من حتی اکنون که عکس ها را نگاه می کنم متوجه می شوم که تمام این انرژی ها به خاطر وجود خود پیامبر است. دعوت من هم به این پروژه به لطف ایشان بود و من کارم را به انرژی تک تک افرادی که در این فیلم حضور داشتند، مدیون هستم.

محمد رسول الله یک دانشگاه عکاسی بوداین عکاس سینما درباره عکس های فیلم محمد رسول الله عنوان کرد: این کار در عین سختی بسیاری که داشت دانشگاه بزرگی بود که من توانستم در کنار دو تیم هنرمند ایرانی و ایتالیایی مسایل زیادی را درک کنم. من تاکنون عکاسی حدود ۲۰۰ فیلم را بر عهده داشته ام و تجربه های زیادی بدست آوردم و همه آن تجربه ها را در این پروژه در کنار افرادی همچون مجید مجیدی و استرارو به کار گرفتم.

وی عکاسی این پروژه را یک تجربه جدید دانست و یادآور شد: این فیلم سراپا عشق بود و من آموختم که در پس هر فریمم نگاهی شاعرانه باشد. خود من هم سال هاست که شعر می گویم و می نویسم و سعی کردم آن نگاه خود را در این تک فریم ها ترکیب کنم. من همیشه احساس می کردم که عکس هایم چیزی کم دارد و در فیلم پیامبر احساس کردم که باید این نگاه شاعرانه را وارد عکس هایم کنم. این عکس ها هم نگاهی شاعرانه و هم نگاهی معنوی دارد. ما در این پروژه در فضایی معنوی قرار گرفتیم به طور مثال بازیگر نقش کودکی پیامبر برای ما واقعا مورد احترام بود و فضای فیلم بر ما تاثیر گذاشته بود و فکر می کنم همین باعث شد که من در این فضا بتوانم نگاه دیگری داشته باشم.

عکاس فیلم پستچی سه بار در نمی زند اضافه کرد: رابطه خوبی هم بین دو گروه ایرانی و ایتالیایی برقرار شد و ما بدون هیچ تنشی با یکدیگر کار کردیم. باورتان نمی شود اگر بگویم استرارو فیلمبردار کار زمانی برای فیلمبرداری به هوای ابری نیاز داشت و روز بعد هوا ابری می شد و یا به هوای آفتابی نیاز داشت و شرایط به همین ترتیب پیش می رفت. بسیاری ممکن است فکر کنند شعار می دهم ولی واقعا همه چیز طبق خواسته گروه پیش می رفت.

دکمه بازگشت به بالا