افزایش تولید و صادرات ، اولویت های ذوب آهن اصفهان در سال جاری

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

افزایش تولید و صادرات ، اولویت های ذوب آهن اصفهان در سال جاری

مهندس صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز اصفهان از برنامه های شرکت برای افزایش تولید و صادرات در سال جاری خبر داد و گفت : این مجتمع عظیم صنعتی در سال گذشته با همت تلاشگران خود موفق شد ضمن افزایش میزان تولید و افزایش تنوع محصولات ، جهش قابل توجهی در صادرات داشته باشد .

وی افزود : صادرات این شرکت در سال گذشته به لحاظ حجم ۷۹ درصد و به لحاظ ارزش ۱۲۰ درصد افزایش داشت و به رقم بی سابقه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسید که حدود ۵۰ درصد کل تولیدات این شرکت می باشد.

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد : در سال گذشته ، ذوب آهن با انجام فعالیت های مختلف در راستای کاهش قیمت تمام شده و همچنین با توجه به افزایش جهانی قیمت محصولات فولادی از زیان خارج شد و امسال نیز با تلاش پولادمردان ذوب آهنی ، شرایط خوبی را پیش رو داریم .

مهندس افضلی معاون بهره برداری شرکت نیز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از افزایش تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت : استفاده بهینه از تجهیزات و دستگاه ها،بهینه سازی استفاده در مواد اولیه و بومی سازی قطعات از عوامل موثر در رشد چهار درصدی تولیدات این کارخانه بوده است.

وی افزود : در این کارخانه سال گذشته دو میلیون و ۳۱۰ هزار تن چدن مذاب و بیش از دو میلیون و ۲۶۷هزار تن شمش تولیده شده که شامل فولاد های صادراتی، فولادهای کیفی و ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد : فولاد سازان این صنعت قصد دارند، امسال نیز میزان تولیدات فولادی و شمش های چدن این کارخانه را افزایش دهند.

اما این شرکت علاوه بر افزایش تولید و صادرات محصول در کاهش مصرف آب هم با توجه به خشکسالی های اخیر کشور و استان گام های موثری برداشته است.

معاون بهره برداری ذوب آهن ،  اصلاح برج‌های خنک‌کننده، طراحی و ساخت مکانیزمی برای باز چرخانی یول های فولادسازی و … را گام های موثر این مجموعه در کاهش مصرف آب عنوان نمود و گفت : با به کارگیری این روش ها مصرف آب در فرآیند تولید از ده و هفت دهم متر مکعب به ازای هر تن در سال های گذشته به شش و ۲۶دهم متر مکعب کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت تاکنون ۴۱درصد در مصرف آب صرفه جویی شده یادآور شد: در این کارخانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب در سال گذشته صرفه جویی شده است  .

احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت نیز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما ،  دریافت گواهینامه UK CARES انگلستان به عنوان یکی از معتبرترین گواهی نامه های صادرات برای اولین بار در کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد : با دریافت این گواهی نامه شرکت ذوب آهن موفق به صادرات به کشورهای انگلستان، تایلند وبرمه شده است.

وی میلگرد، تیرآهن، شمش و کلاف را بیشترین کالاهای صادراتی این کارخانه در سال های اخیر برشمرد و تصریح کرد : افزایش کیفیت و تنوع محصول متناسب با نیاز مشتری، بازاریابی، توسعه تولیدات کمی و کیفی، رهبری بازار و حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی از مهمترین علل افزایش صادرات محصولات این کارخانه بوده است.

دشتیانه افزایش ۲۰درصدی میزان صادرات را یکی از برنامه های پیش روی صنعتگران این شرکت اعلام نمود و گفت : در صورت تحقق این هدف نیمی از محصولات تولیدی ذوب آهن در سال جاری  به خارج از کشور صادر می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا