سومین پیوند کبد تبریز با موفقیت انجام شد

ارک خبر- سومین پیوند کبد در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز همزمان با هفته اهداء اعضو با موفقیت انجام و وضعیت عمومی پیوند گیرنده پایدار است.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آقای ۲۴ ساله ای که در اثر حادثه ترافیکی دچار مرگ مغزی شده بود و با رضایت خانواده، در مجموع چهار ارگان اساسی وی به چهار بیمار منتظر حیات دوباره بخشید.

خسرو آقاپور مدیر روابط عمومی مرکزآموشی درمانی امام رضا (ع) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبری اظهار داشت: بیمار فرد ۲۴ ساله ای که به دنبال سانحه رانندگی دچار مرگ مغز ی شده بود پس از تشخیص مختصصان این مرکز و تایید مرگ مغزی وی ۴ ارگان اصلی وی اهداء شد.

وی افزود: این اهداء به چهار نفر از بیمارن هموطن که ماه‌ها منتظر پیوند عضو بودند زندگی دوباره بخشید و کبد وی اهدائی وی منجر به انجام موفقیت‌آمیز سومین پیوند کبد در تبریز شد.

آقاپور ادامه داد: علاوه بر این کلیه‌های وی نیز به خانم ۲۶ ساله اهل استان و آقای ۳۹ ساله اهل ارومیه در این مرکز با موفقیت پیوند زده شد.

مدیر روابط عمومی مرکز امام رضا (ع) تبریز در خصوص پیوند قلب فرد اهداء کننده گفت:به دلیل اینکه مرکز تخصصی قلب تبریز بیمارستان شضهید مدنی می باشد از این رو قلب وی به این مرکز منتقل شد و پیوند قلب در مرکز شهید مدنی انجام یافت.

رضا موثقی متخصص بیهوشی و رئیس تیم بیهوشی مرکز امام رضا (ع) در این خصوص به خبرنگار فارس در تبریز گفت:به دلیل اینکه بیماران منتظر پیوند کلیه از نظر دفع سموم موود در بدن دچار مشکل بوده باید پایش و مراقبت مناسب قبل از عمل انجام گیرد.

وی ادامه داد:به دلیل پر خطر بودن وضعیت بیمار گیرنده عضو در حین عمل متخصصین بیهوشی به صورت لحظه به لحظه قبل و حین و بعد از عمل تحت مراقبت شدید می باشند.

این متخصص بیهوشی ودانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: کنترل آب الکترولیت یکی از اقدامات اساسی متخصص بیهوشی در حین عمل می باشد از این رو تمام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی را به مورد اجرا می گذاریم.

گزارش فارس حاکی است در یک ماه گذشته اولین و دومین عمل پیوند کبد با موفقیت دراین مرکز انجام شده و بیماران پیوند شده ترخیص و به زندگی عادی برگشتند.

دکمه بازگشت به بالا