مرادی رکوردهای وزنه برداری جهان را شکست

ارک خبر- «سهراب مرادی» قهرمان جهان و المپیک، در رقابت های دسته ۹۴ کیلوگرم هفته نخست لیگ وزنه برداری سه رکورد جهان را به طور غیررسمی شکست و «کیانوش رستمی» در نخستین حضور خود در این وزن راه به جایی نبرد.
مرادی رکوردهای وزنه برداری جهان را شکست
به گزارش ایرنا، لیگ وزنه برداری رده های سنی جوانان و بزرگسالان در سال ۹۷ به طور همزمان روزهای ۴ تا ۶ تیر به میزبانی تالار وزنه برداری ورزشگاه آزادی تهران در حال برگزاری است.
هفته نخست لیگ وزنه برداری در حالی از اهمیت خاصی برای باشگاه ها برخوردار است که عملکرد ۱۲ ملی پوش ایران برای شناخت ترکیب نهایی جهت حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز مورد توجه کادر فنی قرار خواهد گرفت.
مرادی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۷ آناهیم آمریکا در حرکت دو ضرب ۲۳۳ کیلوگرم و مجموع ۴۱۷ کیلوگرم رکوردار جهان است. وی در هفته نخست لیگ برای تیم بیمه رازی و رکوردگیری تیم ملی به روی تخته رفت و همه رکوردهای این دسته را در کنار هماورد جدیدش در این وزن یعنی رستمی به صورت غیررسمی فرو ریخت.
مرادی در حرکت یک ضرب با بلند کردن وزنه ۱۹۹ کیلوگرم رکورد جهان را دو کیلوگرم جابجا کرد.
رکوردار این حرکت «آکاکیوس» آلمانی است که از سال ۱۹۹۹ تاکنون شکسته نشده است.
قهرمان جهان و المپیک در حرکت دو ضرب نیز وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر برد و مجموع ۴۳۰ کیلوگرم را به ثبت رساند.
وی هفت کیلوگرم حرکت دو ضرب جهان و ۱۳ کیلوگرم رکورد مجموع جهان در این دسته را که متعلق به خودش است را به صورت غیررسمی جابجا کرد.
رستمی که طلا و نقره بازی های المپیک و دو طلا و یک نقره پیکارهای جهانی را در دسته ۸۵ کیلوگرم در کارنامه دارد، بعد از حذف از رقابت های جهانی سال ۲۰۱۷ آمریکا تصمیم گرفته است در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه بزند.
او در یک ضرب ۱۸۰ کیلوگرم را ثبت کرد، اما دو مرتبه ۱۸۵کیلوگرم را انداخت.
در دوضرب هم وزنه های ۲۲۵ و دو مرتبه ۲۷۷ کیلوگرم را انداخت. او سپس با ناراحتی سالن را ترک کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا