اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگسازی پایدار است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

زندآور:

اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگسازی پایدار است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگسازی پایدار است، گفت: همه باید الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج اصلاح مصرف به رفتار پایدار و یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایمنا، امیر احمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در چهلمین جلسه علنی شورای شهر اصفهانبا بیان اینکه مدیریت در مصرف انرژی ضرورت انکار ناپذیر امروز است، اظهار کرد: مناسب‌ترین و منطقیترین راهکار در این شرایط برای گذر از این بحران اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح و عقلانی در نحوه مصرف است.

وی با بیان اینکه شرایط آب ذخیره پشت سد زاینده رود و روند مصرف برق در کشور و به ویژه استان اصفهان مناسب نیست، افزود: در شرایط فعلی اصلاح الگوی مصرف یک ضرورت ملی و مذهبی است و هر شهروندی به سهم خود باید در تحقق آن مشارکت فعال داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز در شرایط بحران اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: همه باید به نوع مصرف منابع ملی و شخصی توجه داشته باشیم چرا که ایران کشوری در حال توسعه است و همیشه باید مصرف منابع خود را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگسازی پایدار است، ادامه داد: همه باید الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج اصلاح مصرف به رفتار پایدار و یک فرهنگ تبدیل شود.

زندآور با بیان اینکه تا قبل از بروز خشکسالی و بروز بحران آب دانشمندان پیش بینی‌های لازم را ارایه کردهاند، افزود: این در حالی است که مسئولان به این اظهارات بی توجه بوده و تا مادامی که بحران به وجود نیاید به فکر نمی‌افتند.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های نو و گسترش سیستمهای هوشمند در اماکن مختلف امری ضروری است، ادامه داد: در این زمینه باید تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران تعریف شود.

دکمه بازگشت به بالا